25 Νοεμβρίου, 2009

Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ



Είχα αναφέρει στο προηγούμενο μέρος ότι τα δυο δεξιά κόμματα στην Ελλάδα, Νέα Δημοκρατία και Πασόκ, προώθησαν με κάθε δυνατό τρόπο τον νεοφιλελευθερισμό με τις ιδιωτικοποιήσεις και τις εκχωρήσεις. Αυτό καταγράφηκε και στην περίπτωση των λιμανιών, όταν πρώτος ο Κώστας Σημίτης έβαλε τις βάσεις της εκχώρησης όταν στις 13 Φεβρουαρίου του 2002 υπόγραψε το Ελληνικό δημόσιο με τον ΟΛΠ. την Σύμβαση Παραχώρησης σύμφωνα προς την οποία ο Οργανισμός δύναται να παραχωρεί τμήματα των λιμανιών σε ιδιώτες.

ΓΙΑ ΠΟΙΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΕΧΕΙ Η ΣΥΜΒΑΣΗ ΜΕ ΤΗΝ COSCO ΝΕΟΑΠΟΙΚΙΑΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ

Η κυβέρνηση της ΝΔ. παραχώρησε στην Cosco ένα ιδιαίτερα ασύμφορο για το δημόσιο φορολογικό καθεστώς, περικόπτοντας την φορολογία στο ήμισυ έναντι στην φορολογία του ΟΛΠ. Ενώ ο ΟΛΠ κατέβαλε το 10% των εισπράξεων σε φόρο οι Κινέζοι θα καταβάλουν το 5%. Για να παγιώσει αυτό το ασύμφορο φορολογικό καθεστώς συμπεριέλαβε στην σύμβαση το άρθρο του Συντάγματος του 1952 που προβλέπει ότι οι όροι των ξένων επενδύσεων δεν μπορούν να αλλάξουν απο μελλοντικές κυβερνήσεις. Η συγκεκριμένη διάταξη είναι σαφώς αποικιοκρατικού χαρακτήρα και είναι πλήρως ασύμβατη με το Κοινοτικό Δίκαιο. Το θέμα αυτό έθεσε στο Ευρωκοινοβούλιο ο Ευρωβουλευτής του Συνασπισμού Ν. Χουντής.
Το αυτό έπραξε και η Ευρωβουλευτής του Πασόκ κ. Μαριλένα Κοππά προς την Κομις στις 24.02.09 με την επιχειρηματολογία ότι παραβιάζεται έντονα το Κοινοτικό Κεκτημένο με νόθευση του ενδολιμενικού ανταγωνισμού υπηρεσιών, εις βάρος του κοινωνικού συνόλου, καθότι οι επιπλέον διευκολύνσεις που παρέχονται στον Ανάδοχο συνιστούν κρατική ενίσχυση και έμμεση επιδότηση. Επί πλέον καταγγέλεται ότι περισσότερα σημεία της σύμβασης είναι επιβαρυντικά για το Ελλαδικό δημόσιο σε σύγκριση με τα προκηρυχθέντα στον διαγωνισμό, με αποτέλεσμα να έχουν παραβιαστεί οι όροι του διαγωνισμού σε βάρος άλλων προσφορών. Η απάντηση του Επιτρόπου Tajani στις 15.04.09 ήταν «πέρα βρέχει» στα πλαίσια της καλυμμένης πριμοδότησης της Κίνας σε βάρος της ΕΕ. από την χαφιεδοκρατούμενη γραφειοκρατεία, που προωθεί καλυμμένα τα σχέδια της πλανηταρχίας.


ΠΟΥ ΣΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΤΟ ΚΟΛΠΟ

Η COSCO απέφυγε επισταμένα να ξεκινήσει τις διαδικασίες για βασικά πράγματα που χρειάζονται για να λειτουργήσει μια επιχείρηση. Ούτε αίτηση για χορήγηση ρεύματος δεν έκανε για να καρπωθεί βάσει συγκεκριμένου σχεδίου τις άδειες του ΟΛΠ για την χρήση της συγκεκριμένης προβλήτας με καθαρά παράνομο στόχο. Πίσω από αυτήν την πρακτική κρύβεται η υποχθόνια χρήση ενός προνομίου που παρέχει η άδεια που έχει στην διάθεσή του ο ΟΛΠ. Αυτή η άδεια προβλέπει να αποθηκεύονται στον ίδιο χώρο εμπορευματοκιβώτια που πληρώνουν δασμούς και άλλα που δεν πληρώνουν.
Η COSCO θα έπρεπε να έχει καθορισμένους και διαχωρισμένους τόπους αποθήκευσης για τα μεν και τα δε. Αυτό δεν θα επέτρεπε σε προϊόντα εκτός ΕΕ. να μπλέκονται με αυτά από την ΕΕ. και τελικά να μην πληρώνουν δασμούς. Έτσι στήνεται με τις ευλογίες του κράτους ένα τεράστιο «νόμιμο» κύκλωμα λαθρεμπορίας. Αν προσθέσουμε ότι θέλουν να πάρουν άδεια μεταποιητικού κέντρου εντός του transit θα αρκεί μια απλή συσκευασία κινέζικων προϊόντων ώστε αυτά να πλασσάρονται ως Ευρωπαϊκά.
Την ίδια μέθοδο εφάρμοσαν στην Νάπολη οι Κινέζοι, το Ιταλικό «κράτος» και η μαφία.
Έτσι γίνεται ορατό ότι πέρα από τα γελοία συνθήματα «σεμνά και ταπεινά» οι νονοί κάθονται στις πιο ψηλές καρέκλες.

Η ΑΔΥΣΩΠΗΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ

Δεν είναι απαραίτητο να πάει κάποιος στο στημένο κύκλωμα της φοροδιαφυγής για να κατανοήσει το χοντρό ξεπούλημα που οι «ταγοί του έθνους» είχαν τον προκλητικό ξυπασμό να πλασσάρουν ως δήθεν επιλογή απεξάρτησης από συγκεκριμένα κέντρα και ως δήθεν πολυεπίπεδο εξωτερικό προσανατολισμό. Τα ίδια τα ομολογημένα νούμερα των εισπράξεων καταγράφουν τα πλέον αδυσώπητα πράγματα: Ενώ ο ΣΕΜΠΟ (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων) απόδιδε στο κράτος 30 εκατ. Ευρώ το χρόνο ενώ η συμφωνία της ΝΔ με τους Κινέζους θα αποδίδει 25 εκατ. στην καλύτερη των περίπτώσεων.

ΡΗΤΡΕΣ ΚΑΙ ΚΟΥΡΑΦΕΞΑΛΑ

Η «πατριωτική» κυβέρνηση της ΝΔ. για να προστατεύσει τα συμφέροντα της πλανηταρχίας υπέγραψε ρήτρα 1,5 εκατ. Ευρώ την ημέρα από 1/11 σε περίπτωση που η συμφωνία κατργηθεί από την επόμενη κυβέρνηση.
Όμως για να έχει υπαιτιότητα ο ΟΛΠ αποτελεί προϋπόθεση να κάνει η COSCO όλες τις απαιτούμενες νομικές διατυπώσεις και ενέργειες για εγκατάσταση στο λιμάνι, πράγμα που απόφυγε με στόχο την διεξαγωγή του λαθρεμπορίου. Άρα φούσκα ήταν η συζήτηση για τις ρήτρες από την μεριά του Πασόκ, μόνο και μόνο για να προωθηθεί η σύμβαση των «πατριωτών» της ΝΔ.

Ο ΚΑΥΓΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΠΛΩΜΑ

Παραδοσιακά στο ΣΕΜΠΟ λειτουργούσαν δυο μαφίες. Η «ελληνική» με κύριους εκπροσώπους «τα Μανιάτικα» και η Ναπολιτάνικη με κύριο εκπρόσωπο τον τοπικό διεκπεραιωτή της ιταλοελβετικής MSC. Τα «Μανιάτικα», ο σκληρός πυρήνας δηλαδή της ΝΔ. στην Β΄ Πειραιά, με ισχυρούς δεσμούς στο Εργατικό Κέντρο, που παίρνει μέρος στην πίττα της παράνομης αλλαγής προέλευσης προϊόντων. Σε αντάλλαγμα μέρος από τα προϊόντα που διακινούνται εκεί τα κρατάει η εγχώρια μαφία και τα διακινεί στην μαύρη αγορά.
Ο εκτελωνισμός των κοντέινερ συνοδεύεται σχεδόν πάντα με την κλοπή προϊόντων μέσα από αυτά. ΙΧ αράζουν δίπλα και τα «ελαφρώνουν». Και ποιός τολμάει να αντιπαρατεθεί; Πώς θα μπορέσει την επόμενη φορά να περάσει από τους ελέγχους και την γραφειοκρατεία;
Η αντίδραση στην σημερινή συμφωνία με την COSCO έχει την ρίζα της στο ότι τα Μανιάτικα δεν τα έχουν βρει ακόμη με τους Κινέζους για να συνεχιστεί η μπίζνα. Η προβλήτα 1 που παραμένει υπό κρατικό έλεγχο είναι μικρή και πιάνουν ελάχιστα πλοία.
Φυσικά ανάμεσα στους εργαζόμενους στον ΟΛΠ. υπάρχουν και υγιείς δυνάμεις, κυρίως διοικητικοί εργαζόμενοι, αλλά δεν εξασκούν έλεγχο σε τίποτε.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Αυτό βγάλτε το μόνοι σας. Σας αρέσει να είμαστε μια ζωή ανδρείκελα του κατεστημένου, άσχετα ποιο προσωπείο αυτό φοράει;
Σας αρέσει να κλείνονται τα παιδιά μας στα πορνεία, να βλέπουν το μέλλον τους στις ενέσεις και εμείς να τρέχουμε πίσω από τους εθνοπατέρες;
Φταίει τελικά η οικογενειοκρατεία ή το σύστημα που είναι σάπιο στο σύνολο του;

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Καλή η ανάλυση! Φαίνεται ότι δεν έχουμε ούτε καλή ντόπια μαφία...

ο Μήτσος

Ανώνυμος είπε...

Τα μανιαούρια λύνουν και δένουν στο λιμάνι.
Πολύ καλή ανάρτηση.
Εχω κάνει σχόλιο σχετικά στο αντί Μποτίλια για την ανάρτησή σου και νομίζω ότι θα έπρεπε να είχαμε ζητήσει να μην έρχονται κινέζικα προϊόντα στην Ελλάδα, αφου τους ανοίγουμε τη δίοδο. Εδώ που είμαστε εμείς ανοίγει ένα μεγάλο κινέζικο τώρα θα κλείσουν πέντε ελληνικά γύρω γύρω.
Και στη δική μας δουλειά είχαμε πρόβλημα πριν από δύο χρόνια, καταστροφή, γιατί είχαμε ελληνικό προϊόν.
Προστατευτισμός-ξεπροστατευτισμός δεν με ενδιαφέρει αν θα μας καταγγείλουν, ας τα βρει η ΕΕ μαζί τους, αυτή πήγε τα εργοστάσιά της εκεί για να παράγει φθηνά, εμείς δεν έχουμε ούτε ένα εργοστάσιο.
@αλλενάκι

Μποτίλια στο πέλαγος είπε...

@ αλλενάκι
Δυστυχώς είναι και η ελλαδίτικη πλουτοκρατία για τα καλά μέσα στο κόλπο της παγκοσμιοποίησης. Οι ελλαδίτες εφοπ-ληστές μεταφέρουν το μεγαλύτερο δια θαλάσσης τμήμα του πετρελαίου στην Κίνα.