Στο ιστολόγιο ΔΙΟΤΟΣ αναδημοσιεύτηκε μια ανάρτηση από τα ΑΤΤΙΚΑ ΝΕΑ με τίτλο
"Είστε Έτοιμοι Για Την Επανάσταση;"
https://attikanea.info/%CE%B5%CE%AF%CF%83%CF%84%CE%B5-%CE%AD%CF%84%CE%BF%CE%B9%CE%BC%CE%BF%CE%B9-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B5%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%AC%CF%83%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%B7/
όπου κατέθεσα κάποια σχόλια. Επειδή θεωρώ, ότι αυτό το θέμα είναι γενικότερου ενδιαφέροντος, τα αναπαράγω και εδώ, προς ενημέρωση των επισκεπτών:
Εκτιμώ, ότι ενώ δεν είμαστε έτοιμοι για την διεξαγωγή μιας επανάστασης, έχουν ωριμάσει πλήρως οι συνθήκες, για να δομήσουμε τις αναγκαίες προϋποθέσεις για την διεξεγωγή μιάς επανάστασης. Αυτές θεωρώ ότι είναι οι κάτωθι τρεις:
Συγκρότηση ενός αποφασισμένου πυρήνα με ικανά μέλη, που θα θέσει συγκεκριμένα σε δημόσια ζύμωση αυτήν την αναγκαιότητα. Η λειτουργία αυτού τού πυρήνα οφείλει να στηρίζεται στην δύναμη των ιδεών και όχι σε συγκεντρωτικά μοντέλα. Η ιστορική εμπειρία έχει καταδείξει, ότι οι ιδέες, που είναι μέσω φιλόπονης και συστηματικής μελέτης δομημένες, από πρόσωπα ή πρωτοβουλίες, που διαθέτουν αξιόλογες εμπειρίες από την συμμετοχή τους σε διάφορα κοινωνικά και πατριωτικού προσανατολισμού κινήματα και από συστηματική συμμετοχή στον δημόσιο διάλογο, όταν διέπονται από ενδελεχή γνώση των καταστάσεων, ρεαλισμό και ενισχυμένο αισθητήριο, μπορούν να αποτελέσουν οράματα, τα οποία κατισχύουν από την ίδια δυναμική τους, χωρίς να έχουν ανάγκη προώθησης μέσω διοικητικού τύπου επιβολής. Τα μηχανάκια τής πλειοψηφίας δεν είναι πάντοτε σε θέση να καθορίσουν τι ανταποκρίνεται στην αλήθεια και τι όχι. Ούτε και ποιες επιλογές διέπονται από σωφροσύνη και είναι πρακτικά σκόπιμες. Τα μέλη ενός τέτοιου πυρήνα είναι αναγκαίο να συνδέονται μεταξύ τους από ισχυρούς προσωπικούς δεσμούς, που διέπονται από αμοιβαίο σεβασμό, εμπιστοσύνη και αγάπη, που έχει δοκιμαστεί σε μια πορεία περισσότερων ετών.
Η εκπόνηση μιας γενικής επαναστατικής θεωρίας, βάσει τής οποίας θα προκύψει ένα συγκεκριμένο επαναστατικό πρόγραμμα, που θα καθορίζει στρατηγικού και τακτικού χαρακτήρα στοχεύσεις . Μια τέτοια επαναστατική θεωρία πρέπει να αποτελεί ερμηνευτικό μοντέλο, το οποίον να εδράζεται επί επεξεργασμένης φιλοσοφικής βάσεως, με έμφαση στην οντολογία, ώστε να τύχουν χειρισμού τα θεμελιώδη υπαρξιακά ζητήματα. Επί πλέον, βάσει τού εκπονηθέντος φιλοσοφικού οργάνου είναι αναγκαίο να δοθεί ερμηνεία στον γενικό ιστορικό άξονα, η οποία να καταλήγει σε συγκεκριμένη μέθοδο πραγματείας των βασικών ιστορικών γεγονότων, η οποία δεν μπορεί να είναι άλλη από την “Συνωμοτική Θεώρηση τής Ιστορίας”. Αυτή οφείλει να αποκαθαρίζει τις κύριες αντιλήψεις, που έχουν προκύψει μέχρι σήμερα από ανάλογου τύπου προσεγγίσεις από τυχάρπαστα και εσφαλμένα συμπεράσματα, καθώς και να ενσωματώνει λειτουργικά τίς σώφρονες διαπιστώσεις και συμπεράσματα τού παρελθόντος.
Επί πλέον, αυτή η θεωρία οφείλει πρώτιστα στην συνέχεια να ενσωματώσει στις ερμηνείες και προτάσεις της τις σύγχρονες επιστημονικές επιγνώσεις, όσον αφορά τις συνέπειές τους στο κοινωνικό γίγνεσθαι. Βεβαίως, μόνον όσο αφορά τις βασικές και κύριες πλευρές των σύγχρονων επιστημονικών επιγνώσεων, δεδομένου, ότι ένας επίδοξος επαναστάτης δεν είναι δυνατόν, στα πλαίσια τής προώθησης των επιδιώξεών του, να αποκτήσει τεχνογνωσία φυσικού επιστήμονα. Πλην όμως, πχ. χωρίς βασικές γνώσεις σχετικά με τον τρόπο που λειτουργούν τα πεδία πληροφορίας, καθώς και σχετικά με την σύσταση τής πληροφορίας, δεν θα μπορέσει αυτός να χειριστεί αποτελεσματικά την διαμόρφωση και την διάδοση μηνυμάτων. Δεν είναι δυνατόν να επιτευχθεί ριζική αλλαγή τού περιβάλλοντος κόσμου, χωρίς συγκεκριμένη γνώση των φυσικών δομών που τον διαμορφώνουν, συμπεριλαμβανομένων ακόμη και των πλέον σύγχρονων αποτελεσμάτων των επιστημονικών ερευνών.
Βάσει τού εκπονηθέντος αναλυτικού οργάνου είναι αναγκαίο να ακολουθήσει η συγκεκριμένη ανάλυση τού κοινωνικού χώρου, που καλείται να επιτελεσθεί η επανάσταση. Αφού προηγηθεί κριτική τού ισχύοντος κοινωνικού συστήματος σε βάθος, και αφού αποτιμηθεί ο ρόλος, η λειτουργία και οι συνέπειες των δομών και θεσμών που επικρατούν και αφού ακόμη αναλυθεί η συγκρότηση, ο ρόλος και η νοοτροπία των κοινωνικών δυνάμεων, πρέπει να διαμορφωθούν στόχοι για τον νέο προσδιορισμό τους, σε πλαίσια αναδόμησης τού όλου οικονομικού γίγνεσθαι, τής ενεργειακής πρακτικής, τής χωροταξικής συγκρότησης, τής παιδείας και των μηχανισμών περίθαλψης και πρόληψης τής δημόσιας υγείας.
Οι Μαρξ – Έγκελς, παρότι καθοδηγούνταν από αντικοινωνικές και αντιλαϊκές δυνάμεις, κατόρθωσαν, η θεωρία τους να επηρεάσει εκατομμύρια οπαδών και να συμμετέχει αυτή στην πορεία διαμόρφωσης τής εξέλιξης σημαντικού μέρους τής ανθρωπότητας. Παρόλο που η θεωρία τους ήταν πλήρως εσφαλμένη, τόσο σε φιλοσοφικό, όσο σε οικονομικό, όσο σε κοινωνικό, όσο και σε πολιτικό επίπεδο, είχε τεράστια επιρροή στην πορεία ενός και πλέον αιώνα (άσχετα εάν σήμερα έχει απαξιωθεί πλήρως) διότι ήταν με σαφήνεια και άκρως αναλυτικό τρόπο διατυπωμένη και εδραζόταν στην φιλοσοφία. Η ιστορική εμπειρία έχει καταδείξει, ότι οι κοινές αντιλήψεις που κυριαρχούν εδώ και χιλιετίες στις κάθε μορφής κοινωνίες, καθορίζονται σε συντριπτικό ποσοστό από το ιδεοληπτικό οπλοστάσιο, που προωθούν οι φιλόσοφοι και τα θρησκόληπτα ιερατεία, που ελέγχονται από την καμπάλ. Η αντίληψη περί φιλελευθερισμού πχ., η οποία κυριάρχησε στην Ευρώπη επί αιώνες, ανάγεται στην φιλοσοφική δράση των λεγόμενων “Διαφωτιστών”, με ιδιαίτερη έμφαση στο βιβλίο τού Ζαν Ζακ Ρουσσώ “Το κοινωνικό Συμβόλαιο, με το οποίο καθιερώθηκε η έννοια τού “χειραφετημένου πολίτη”. Μια νέα πραγματικά και όχι κατ' επίφαση, ως υποχείριο σκοτεινών κύκλων, επαναστατική θεωρία δεν επιτρέπεται να αναπαράγει υλιστικού τύπου αρλούμπες, όπως ο λεγόμενος “διαλεκτικός υλισμός”, ούτε να υποτάσσεται σε θρησκοληπτικά σύνδρομα apri ori ενοχών έναντι τού Θείου και υποταγής στην κοσμική εξουσία, αλλά να στηρίζεται στην Φωτεινή Διδασκαλία των Σοφών τής Ελληνικής Γραμματείας και των Μυστικών Πατέρων τής Ορθοδόξου εκκλησίας. Οι σύγχρονες επιστημονικές ανακαλύψεις προσφέρουν πλέον μια γεφύρωση μεταξύ τής ρεαλιστικής θεώρησης τής φύσεως και τής αγνής υπερβατικής θεώρησης τού κόσμου. Η νέα επιστημονική μεταφυσική, η οποία τεκμηριώνει την πρωτοκαθεδρία τής συνείδησης στην δημιουργία και την διαμόρφωση των πάντων, τεκμηριώνει την ρήση τού Αγίου Μαξίμου τού Ομολογητού “Τα πάντα λόγου συνέχονται”. Κατά συνέπεια η επαναστατική δραστηριότητα των ανθρώπων καλείται να πραγματώσει στην πράξη το περιεχόμενο τού Μυστηρίου τού Χρίσματος, με το οποίον ο Άνθρωπος χρίεται Βασιλεύς τής Κτίσεως, με επιταγή να νοηματοδοτήσει τον σύνολο κόσμο.
Επί πλέον αρμόζει να εξάρεται η προοπτική, ότι η επαναστατική διαδικασία δεν εξαντλείται στην εξέγερση για την κατάληψη τής εξουσίας. Πολλά προηγούνται αυτής, αλλά ακ΄πομη περισσότερα έπονται. Δεν ωφελεί από μόνη της μια ρηξικέλευθη πολιτειακή ανατροπή, εάν δεν μετουσιωθεί ριζικά η συνείδηση των πολιτών, όπως ορθά επισήμανε προηγούμενος σχολιαστής. Ελλείψει μιας ουσιαστικής μεταστροφής στην σφαίρα τής συνείδησης, γρήγορα θα επακολουθήσει η ανασύσταση του παλιού status quo. Γι αυτό απαιτείται μια πορεία ανάπτυξης κινηματικών διαδικασιών, τόσο πριν, όσο και μετά την εξουσιαστική ανατροπή, διότι το κατεστημένο είναι αγκυρωμένο κυρίως μέσα μας.
Βασικότατο στοιχείο για την επιτυχή έκβαση μιας επανάστασης είναι η δρομολόγηση κινηματικών διαδικασιών. Κάτω από αυτήν την ορολογία δεν εννοείται κυρίως η στενή προώθηση ενός εκπονηθέντος επαναστατικού προγράμματος, με ταυτόχρονη συνεχή προβολή τού επαναστατικού επιτελείου, όπως πολύ εσφαλμένα συνέβη πολλαχόθεν στο παρελθόν. Αρμόζει να κατανοηθεί, ότι η επανάσταση δεν μπορεί να αποτελεί ΕΡΓΟ ΕΝΟΣ ΕΠΙΤΕΛΕΙΟΥ, ΑΛΛΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΕ ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΒΑΣΗ. Και έχει μοιραίες συνέπειες, εάν το οποιοδήποτε επιτελείο προσπαθήσει να οικειοποιηθεί, ή να υποκαταστήσει το κοινωνικό υποκείμενο. Η αποστολή τού επιτελείου είναι να προβεί σε αναλύσεις τής πραγματικότητος σε βάθος, που θα συμβάλουν να αναπτυχθεί η συνειδητότα τής κοινωνίας στην βάση τής πειθούς, να ζυμώσει στον δημόσιο διάλογο ένα επαναστατικό πρόγραμμα ανατροπής τού κατεστημένου και οικοδόμησης τού τρόπου οργάνωσης μιας υγιούς κοινωνίας, να διαμορφώσει τούς πάγιους στόχους στην σφαίρα τής στρατηγικής και να προωθήσει την τακτική εξειδίκευση των γενικών στοχεύσεων, ανταποκρινόμενο στην αρχή τής επιβολής ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΗΓΕΜΟΝΙΑΣ, σεβόμενο την εκούσια επιλογή των πολιτών, μέσω τής ιδεολογικής κατίσχυσης επιχειρημάτων.
Επί πλέον, καλείται να διαμορφώσει και να δραστηριοποιήσει ένα πλέγμα κοινωνικών ακτιβιστών, που βρίσκονται κάτω από την οργανωμένη επιρροή του, το οποίο θα διαχυθεί σε ένα ευρύ σύνολο πρωτοβουλιών τής κοινωνικής βάσης, ΣΕΒΟΜΕΝΟ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΠΡΟΩΘΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑΣ, που θα κινητοποιηθούν στην προώθηση βασικών αιτημάτων. Με γνώμονα την ανάταξη των πολιτών σε ενεργά υποκείμενα, και όχι σε ενεργούμενα δίποδα κάποιου οργανωμένου κατεστημένου, αφ΄ ενός μέσω τής προώθησης καυτών ζητημάτων και αφ' ετέρου προωθώντας την διαδικασία τής κοινωνικής αφύπνισης, θα καταξιώσει μεν την δράση του στην συνείδηση των πολιτών, αλλά ταυτοχρόνως θα καταργήσει την άνωθεν συστημική χειραγώγηση των ανθρώπων, συμβάλλοντας αποφασιστικά στην συγκρότηση μιας κοινωνίας, αποτελούμενης από ευαισθητοποιημένους, ενεργούς, αυτόβουλους, υπεύθυνους, αλληλέγγυους και θαρραλέους πολίτες, που στηριζόμενοι περισσότερο στο “εμείς” και λιγότερο στο “εγώ”, θα αποτελέσουν την στέρεη, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΕΠΑΡΚΗ ΒΑΣΗ, χωρίς τζοπμπαναραίους και τσελιγκάδες υποταγμένων οπαδών, για μια νέα πορεία.
Η δυνατότητες δικτύωσης, που προσφέρει σήμερα το διαδίκτυο και η αξιοποίησή τους από πληθώρα ψηφιακών μαχητών, καθώς και οι κινητοποιήσεις των πολιτών στούς δρόμους και τις πλατείες για την προώθηση σημαντικών εθνικών ζητούμενων, όπως το Μακεδονικό και κοινωνικών ζητούμενων, όπως η καμπάνια ενάντια ενέσιμα δηλητήρια, σε συνδυασμό με την νικηφόρα επέλαση της Συμμαχίας των Αντιδυνάμεων ενάντια στην καμπάλ, διαμορφώνουν ένα άκρως ευνοϊκό πλαίσιο για την διαμόρφωση και την ανάπτυξη μιας νικηφόρας επαναστατικής πορείας. Ο Χριστούλης, που μάς παρακολουθεί από ψηλά , είμαι βέβαιος, ότι λέει: “Άντε παιδιά προχωρήστε, προσδοκώντας Ανάσταση νεκρών και παθητικοποιημένων αδελφών σας και Ζωή τού μέλλοντος, πέρα από τα σημερινά ελεεινά όρια και Εγώ θα βρίσκομαι στο πλευρό σας”.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου