ιά που η πραγματικότητα τρέχει με καταιγιστικούς ρυθμούς (και δεν την προλαβαίνουμε), μπαίνω στον πειρασμό να επισπεύσω την μίνι-ανάρτηση, που είχα υποσχεθεί στον Πάνδαρο.
Τα ζητήματα που έθιξε ο Πάνδαρος είναι δύο:
Η απάντηση στο πρώτο ερώτημα είναι εύκολη: Οι κακοί, ως κακοί, δεν θα έλεγαν ποτέ αλήθεια. Ή, σε περιπτώσεις που θα υποχρεωνόντουσαν να την εκστομίσουνε, θα την έλεγαν κολοβωμένη. Επομένως, κανένα ζόρι δεν τραβάμε, ώστε να δώσουμε πίστη και βάση στα λεγόμενά τους. Λένε πως λατρεύουν την Θεά Αθηνά; Με γειά τους, με χαρά τους. Γιά την ακρίβεια, λατρεύουν αυτό που καταλαβαίνουν από την παρουσία της Θεάς - άσχετο τί νομίζουν οι ίδιοι.
Σκεφθείτε και λιγάκι πρακτικά: άνθρωποι είναι κι αυτοί, επομένως αποκλείεται να κατέχουν την πάσα αλήθεια! Επομένως, αποκλείεται να ξέρουν επί του θέματος περισσότερα από σένα, αναγνώστη μου, κι από μένα.
Άσ' τους, λοιπόν, να διαλαλούν ό,τι παραμύθι θέλουνε. Είναι γνωστό, πως ο ψεύτης πρώτα-πρώτα πρέπει να πείσει τον εαυτό του, ότι τα ψέμματά του έχουν βάση πραγματικότητας.
Μιά που λέμε γιά ψέμματα, φαίνεται πως τό 'χουν κάνει σύστημα να ψεύδονται... όταν πχ ισχυρίζονται πως είναι "...οι συνεχιστές των αρχαίων Αιγυπτιακών και Ελληνικών Μυστηρίων". Εξ ού και τα άπειρα ποδιτσόθεν έντυπα (βιβλία, μπροσούρες, κτλ) στην πιάτσα, περί του τί ακριβώς περιλαμβάνανε τα αρχαία Ελληνικά Μυστήρια.
(Αστεία πράγματα, διότι αυτό σήμερα δεν το ξέρει κανείς! Η γνώση που διασώθηκε, είναι μονάχα κάποιων "εξωτερικών" τελετουργιών των Μυστηρίων, και πέραν τούτων ουδέν.)
Όμως, όλ' αυτά τα ψέμματα έχουν έναν πονηρό σκοπό: το καπέλλωμα όλων των ανεξαρτήτων ερευνητών κι ερευνών. Που σημαίνει, πως "απαγορεύεται" να ψάχνεις μόνος σου, χωρίς να τους ρωτήσεις αυτουνούς πρώτα! (Έμ, βέβαια! Αφού είναι οι "συνεχιστές των αρχαίων Μυστηρίων", γίνεται να χώνεσαι εκεί που δε σ' έσπειραν, αρχαιολάτρη αναγνώστη μου, χωρίς να ρωτήσεις τους ...κληρονόμους; Λες κι οι ιεροφάντες της Ελευσίνας άφησαν τους Άγγλους στο ποδάρι τους - και μάλιστα, με χρονικό κενό αιώνων απ' ανάμεσα!)
Όποιος παραβεί αυτόν τον κανόνα, λοιπόν -μιά που οι "κληρονόμοι" είναι οι ιδιοκτήτες των δικτύων λιανικής-, είναι αδύνατον να βγάλει βιβλίο με τις απόψεις του, και να προκόψει (να βρει πολλούς αναγνώστες, να κάνει "τρελλές" πωλήσεις, κτλ). Ή να γίνει γνωστό πρόσωπο στην τηλεόραση, κτλ. Ευτυχώς που σήμερα υπάρχει το Διαδίκτυο και τα ιστολόγια, ώστε ο καθένας (ακόμη και χωρίς γνώση html) να εκφράζει τις απόψεις του διαδικτυακώς - με δυνητικά άπειρο αναγνωστικό κοινό.
Η απάντηση στο πρώτο ερώτημα, επομένως, συνοψίζεται στη φράση: "Πουλάω φύκια γιά μεταξωτές κορδέλλες!"
Γιά να κλείσουμε το κεφάλαιο αυτό, δυστυχώς τη σύγχυση (περί του ποιός λατρεύει τί) την επιτείνει η διαφορετική μορφή, που απέδωσαν στους θεούς και τις θεές οι ελληνικές υποφυλές ανά τους αιώνες. Έτσι, η κάποτε "Αιώνια Έφηβη" Θεά Άρτεμις κατέληξε (στα κλασικά χρόνια) το αιμοβόρο τέρας των σπαρτιατικών μαστιγωμάτων, ο Θεός Διόνυσος θεωρήθηκε "υπεύθυνος" γιά τις αιμοδιψείς Βάκχες και τη σατανική Ινώ, κτλ κτλ.
Οπότε, εκεί που ψάχνεις, αναγνώστη μου, πετάγεται ο δήθεν σοβαρός "επαγγελματίας ερευνητής", και σου τη λέει... πχ πως ο Όμηρος γράφει τα εντελώς αντίθετα, απ' όσα πιστεύεις.
Μπορείς εσύ να του αντιγυρίσεις πως ο Όμηρος σε κάποια πράγματα δεν είναι καθόλου αξιόπιστος;
Γίνεται, αλλά θέλει "γκάτς". Και, κυρίως, οριστικό διαζύγιο από φιλοδοξίες πχ γιά ακαδημαϊκή καρριέρα.
Πάμε, τώρα, στα σύμβολα. Αυτή η φάμπρικα των "αποσυμβολισμών" είναι πράγματι μεγάλη πληγή. Όχι επειδή πειράζει κανέναν το ποδίτσικο παιχνιδάκι των πρώτων βαθμών, όπου οι "αδελφοί" εκφωνούν κάποιες περισπούδαστες ομιλίες με "αποσυμβολισμούς", γιά να δείξουν δήθεν τάχαμ πως κατάλαβαν τις "διδασκαλίες", αλλά επειδή έγινε μόδα παραέξω, στην ευρύτερη κοινωνία.
Έτσι, ο τυχών μαλάκας (ή δασκαλεμένος) που γράφει κείμενα "αποσυμβολισμών", και που θα τύχει ευρείας αναγνωστικότητας, κάνει τρομερή ζημιά στους αναγνώστες του - κυρίως στην πιτσιρικάδα, που δεν έχει ακόμη αναπτύξει άμυνες. Τά 'χω πει άπειρες φορές αυτά!
Ποιά είναι, λοιπόν, η αλήθεια;
Πρώτον, πως δεν υφίσταται μονάχα ένας "αποσυμβολισμός".
Του εικοσάρη το πρόβλημα είναι πως δεν του κάθεται αυτή που θέλει. Του εξηντάρη το πρόβλημα είναι πού θα βρει λεφτά, γιά να πληρώσει τους φόρους του. Και οι δύο βασανίζονται, και οι δύο ψάχνουν εναγωνίως λύση.
Και οι δύο έχουν δίκιο, να μεγιστοποιούν το πρόβλημά τους. (Δεν έχουν, όμως, κανένα δίκιο να κάνουν "χίασμα": το πρόβλημα του 20άρη να γίνει -και δη με το στανιό- πρόβλημα του 60άρη, και αντιστρόφως.)
Δεύτερον, οι "αποσυμβολισμοί" κρύβουν δύο πολύ επικίνδυνες παγίδες του "μάτριξ":
Έτσι, τα παπατζήδικα κόλπα του κάθε "αποσυμβολιστή" στοχεύουν σε μία κατεύθυνση: όλος ο κόσμος να σκέπτεται όπως ακριβώς η αφεντιά του... με απώτερο σκοπό να αντληθεί η "πνευματική ενέργεια" προς την επιθυμητή κατεύθυνση.
Ένα τέτοιο φτηνό κόλπο, είναι το "εννοείται": Παρουσιάζουν ένα σύμβολο, αλλά παραλείπουν την ονομασία του!... αφού αυτή "εννοείται"! Ως τρανταχτό παράδειγμα, δες αναγνώστη μου το έμβλημα του πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Ο κάθε καλόπιστος, αλλ' αφελής παρατηρητής, θα πει πως πρόκειται γιά τον κένταυρο Χείρωνα. Ναι, έ;
Ας μου υποδείξει κάποιος την επιγραφή, που γράφει "κένταυρος Χείρων". Βλέπετε, ανάγνωση και γραφή των Ελληνικών έμαθα εδώ και αμνημόνευτους αιώνες! Άρα, δεν τίθεται θέμα να μη μπορώ να διαβάσω κάτι ανύπαρκτο.
Πριν κάμποσο καιρό, στα πλαίσια κάποιων ερευνών μου, έψαξα on-line (στο Εθνικό Τυπογραφείο) και όλα τα ΦΕΚ της ίδρυσής του. (Τα αναφέρουν κάπου μέσα στις υποσελίδες του site, εκεί που μιλάει γιά την ιστορία του ιδρύματος.) Πουθενά δεν αναφέρεται "κένταυρος Χείρων" μέσα σ' αυτά. Που-θε-νά!
Δεν πρόκειται, λοιπόν, γιά τον Χείρωνα, αλλά γιά τον τυχόντα κένταυρο, ή άλλως μεταλλαγμένο γάϊδαρο. Τα οποία μεταλλαγμένα γαϊδούρια -προεξάρχοντος πχ του Νέσσου- δεν ήταν καθόλου καλά παιδιά. Ο Χείρων ήταν απλά η εξαίρεση, που επιβεβαιώνει τον κανόνα. Λίγο διάβασμα της Μυθολογίας, θα το επιβεβαιώσει αυτό πανηγυρικά. (Τώρα, αναγνώστη μου, το πού το πάνε με κάτι τέτοια, σου τ' αφήνω ως άσκηση.)
Παρομοίως, πολλά φημολογούνται γιά το Άγαλμα της Ελευθερίας στη ...Τζιού Γιάρκ. Ότι, δηλαδή, δεν πρόκειται γιά την Ελευθερία, αλλά γιά τη μασωνία (μιά που το σηκωμένο χέρι με τον αναμμένο δαυλό είναι γνωστότατο τεκτονικό σύμβολο - ονομάζεται "χείρ της δόξης", και τό 'χει υιοθετήσει μέχρι και το μασωνόκομμα της ΝΔ), ή αντίγραφο του κολοσσού της Ρόδου, ή... ή... . Πλην όμως, η ανάγνωση του άρθρου της Γουΐκι δείχνει καθαρά πως υφίσταται επιγραφή (στο σχέδιο του γλύπτη), που επιβεβαιώνει πως όντως πρόκειται γιά την Ελευθερία. Άρα, τζάμπα το ψάξιμο - ακόμη κι αν ισχύει ότι ο Μπαρτόλντι (ο γλύπτης) ήτο αδελφός ποδίτσας κι αυτός.
Τζάμπα, επίσης, και οι προσπάθειες καπελλώματος της "ψυχικής ενέργειας" των παρατηρητών.
Αυτό το φαινόμενο, όμως, του να τρέχεις σαν το ποντίκι να βρεις κρυμμένες έννοιες (ακόμη κι εκεί που δεν υπάρχουν), το προξενεί η μόδα των "αποσυμβολισμών".
Αυτά είχα να σας πω επί του θέματος, ελπίζοντας να σας έδωσα ένα ουσιαστικό βοήθημα γιά τις περαιτέρω έρευνές σας.
Τα ζητήματα που έθιξε ο Πάνδαρος είναι δύο:
- Το γιατί οι κακοί της ιστορίας μας (και της Ιστορίας) -λένε πως- λατρεύουν αρχαιοελληνικούς θεούς και αρχαιοελληνικές θεές.
- Το τί "παίζει" με το κύκλωμα συμβόλων, συμβολισμού, αποσυμβολισμού.
Η απάντηση στο πρώτο ερώτημα είναι εύκολη: Οι κακοί, ως κακοί, δεν θα έλεγαν ποτέ αλήθεια. Ή, σε περιπτώσεις που θα υποχρεωνόντουσαν να την εκστομίσουνε, θα την έλεγαν κολοβωμένη. Επομένως, κανένα ζόρι δεν τραβάμε, ώστε να δώσουμε πίστη και βάση στα λεγόμενά τους. Λένε πως λατρεύουν την Θεά Αθηνά; Με γειά τους, με χαρά τους. Γιά την ακρίβεια, λατρεύουν αυτό που καταλαβαίνουν από την παρουσία της Θεάς - άσχετο τί νομίζουν οι ίδιοι.
Σκεφθείτε και λιγάκι πρακτικά: άνθρωποι είναι κι αυτοί, επομένως αποκλείεται να κατέχουν την πάσα αλήθεια! Επομένως, αποκλείεται να ξέρουν επί του θέματος περισσότερα από σένα, αναγνώστη μου, κι από μένα.
Άσ' τους, λοιπόν, να διαλαλούν ό,τι παραμύθι θέλουνε. Είναι γνωστό, πως ο ψεύτης πρώτα-πρώτα πρέπει να πείσει τον εαυτό του, ότι τα ψέμματά του έχουν βάση πραγματικότητας.
Μιά που λέμε γιά ψέμματα, φαίνεται πως τό 'χουν κάνει σύστημα να ψεύδονται... όταν πχ ισχυρίζονται πως είναι "...οι συνεχιστές των αρχαίων Αιγυπτιακών και Ελληνικών Μυστηρίων". Εξ ού και τα άπειρα ποδιτσόθεν έντυπα (βιβλία, μπροσούρες, κτλ) στην πιάτσα, περί του τί ακριβώς περιλαμβάνανε τα αρχαία Ελληνικά Μυστήρια.
(Αστεία πράγματα, διότι αυτό σήμερα δεν το ξέρει κανείς! Η γνώση που διασώθηκε, είναι μονάχα κάποιων "εξωτερικών" τελετουργιών των Μυστηρίων, και πέραν τούτων ουδέν.)
Όμως, όλ' αυτά τα ψέμματα έχουν έναν πονηρό σκοπό: το καπέλλωμα όλων των ανεξαρτήτων ερευνητών κι ερευνών. Που σημαίνει, πως "απαγορεύεται" να ψάχνεις μόνος σου, χωρίς να τους ρωτήσεις αυτουνούς πρώτα! (Έμ, βέβαια! Αφού είναι οι "συνεχιστές των αρχαίων Μυστηρίων", γίνεται να χώνεσαι εκεί που δε σ' έσπειραν, αρχαιολάτρη αναγνώστη μου, χωρίς να ρωτήσεις τους ...κληρονόμους; Λες κι οι ιεροφάντες της Ελευσίνας άφησαν τους Άγγλους στο ποδάρι τους - και μάλιστα, με χρονικό κενό αιώνων απ' ανάμεσα!)
Όποιος παραβεί αυτόν τον κανόνα, λοιπόν -μιά που οι "κληρονόμοι" είναι οι ιδιοκτήτες των δικτύων λιανικής-, είναι αδύνατον να βγάλει βιβλίο με τις απόψεις του, και να προκόψει (να βρει πολλούς αναγνώστες, να κάνει "τρελλές" πωλήσεις, κτλ). Ή να γίνει γνωστό πρόσωπο στην τηλεόραση, κτλ. Ευτυχώς που σήμερα υπάρχει το Διαδίκτυο και τα ιστολόγια, ώστε ο καθένας (ακόμη και χωρίς γνώση html) να εκφράζει τις απόψεις του διαδικτυακώς - με δυνητικά άπειρο αναγνωστικό κοινό.
Η απάντηση στο πρώτο ερώτημα, επομένως, συνοψίζεται στη φράση: "Πουλάω φύκια γιά μεταξωτές κορδέλλες!"
Γιά να κλείσουμε το κεφάλαιο αυτό, δυστυχώς τη σύγχυση (περί του ποιός λατρεύει τί) την επιτείνει η διαφορετική μορφή, που απέδωσαν στους θεούς και τις θεές οι ελληνικές υποφυλές ανά τους αιώνες. Έτσι, η κάποτε "Αιώνια Έφηβη" Θεά Άρτεμις κατέληξε (στα κλασικά χρόνια) το αιμοβόρο τέρας των σπαρτιατικών μαστιγωμάτων, ο Θεός Διόνυσος θεωρήθηκε "υπεύθυνος" γιά τις αιμοδιψείς Βάκχες και τη σατανική Ινώ, κτλ κτλ.
Οπότε, εκεί που ψάχνεις, αναγνώστη μου, πετάγεται ο δήθεν σοβαρός "επαγγελματίας ερευνητής", και σου τη λέει... πχ πως ο Όμηρος γράφει τα εντελώς αντίθετα, απ' όσα πιστεύεις.
Μπορείς εσύ να του αντιγυρίσεις πως ο Όμηρος σε κάποια πράγματα δεν είναι καθόλου αξιόπιστος;
Γίνεται, αλλά θέλει "γκάτς". Και, κυρίως, οριστικό διαζύγιο από φιλοδοξίες πχ γιά ακαδημαϊκή καρριέρα.
Πάμε, τώρα, στα σύμβολα. Αυτή η φάμπρικα των "αποσυμβολισμών" είναι πράγματι μεγάλη πληγή. Όχι επειδή πειράζει κανέναν το ποδίτσικο παιχνιδάκι των πρώτων βαθμών, όπου οι "αδελφοί" εκφωνούν κάποιες περισπούδαστες ομιλίες με "αποσυμβολισμούς", γιά να δείξουν δήθεν τάχαμ πως κατάλαβαν τις "διδασκαλίες", αλλά επειδή έγινε μόδα παραέξω, στην ευρύτερη κοινωνία.
Έτσι, ο τυχών μαλάκας (ή δασκαλεμένος) που γράφει κείμενα "αποσυμβολισμών", και που θα τύχει ευρείας αναγνωστικότητας, κάνει τρομερή ζημιά στους αναγνώστες του - κυρίως στην πιτσιρικάδα, που δεν έχει ακόμη αναπτύξει άμυνες. Τά 'χω πει άπειρες φορές αυτά!
Ποιά είναι, λοιπόν, η αλήθεια;
Πρώτον, πως δεν υφίσταται μονάχα ένας "αποσυμβολισμός".
Του εικοσάρη το πρόβλημα είναι πως δεν του κάθεται αυτή που θέλει. Του εξηντάρη το πρόβλημα είναι πού θα βρει λεφτά, γιά να πληρώσει τους φόρους του. Και οι δύο βασανίζονται, και οι δύο ψάχνουν εναγωνίως λύση.
Και οι δύο έχουν δίκιο, να μεγιστοποιούν το πρόβλημά τους. (Δεν έχουν, όμως, κανένα δίκιο να κάνουν "χίασμα": το πρόβλημα του 20άρη να γίνει -και δη με το στανιό- πρόβλημα του 60άρη, και αντιστρόφως.)
Δεύτερον, οι "αποσυμβολισμοί" κρύβουν δύο πολύ επικίνδυνες παγίδες του "μάτριξ":
- Η μία είναι η εκπεμπόμενη σιγουριά, πως ο ομιλών κατέχει την πάσα αλήθεια.
- Η δεύτερη είναι η αναγκαστική παροχέτευση της νόησης των άλλων σε συγκεκριμένα κανάλια.
Έτσι, τα παπατζήδικα κόλπα του κάθε "αποσυμβολιστή" στοχεύουν σε μία κατεύθυνση: όλος ο κόσμος να σκέπτεται όπως ακριβώς η αφεντιά του... με απώτερο σκοπό να αντληθεί η "πνευματική ενέργεια" προς την επιθυμητή κατεύθυνση.
Ένα τέτοιο φτηνό κόλπο, είναι το "εννοείται": Παρουσιάζουν ένα σύμβολο, αλλά παραλείπουν την ονομασία του!... αφού αυτή "εννοείται"! Ως τρανταχτό παράδειγμα, δες αναγνώστη μου το έμβλημα του πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Ο κάθε καλόπιστος, αλλ' αφελής παρατηρητής, θα πει πως πρόκειται γιά τον κένταυρο Χείρωνα. Ναι, έ;
Ας μου υποδείξει κάποιος την επιγραφή, που γράφει "κένταυρος Χείρων". Βλέπετε, ανάγνωση και γραφή των Ελληνικών έμαθα εδώ και αμνημόνευτους αιώνες! Άρα, δεν τίθεται θέμα να μη μπορώ να διαβάσω κάτι ανύπαρκτο.
Πριν κάμποσο καιρό, στα πλαίσια κάποιων ερευνών μου, έψαξα on-line (στο Εθνικό Τυπογραφείο) και όλα τα ΦΕΚ της ίδρυσής του. (Τα αναφέρουν κάπου μέσα στις υποσελίδες του site, εκεί που μιλάει γιά την ιστορία του ιδρύματος.) Πουθενά δεν αναφέρεται "κένταυρος Χείρων" μέσα σ' αυτά. Που-θε-νά!
Δεν πρόκειται, λοιπόν, γιά τον Χείρωνα, αλλά γιά τον τυχόντα κένταυρο, ή άλλως μεταλλαγμένο γάϊδαρο. Τα οποία μεταλλαγμένα γαϊδούρια -προεξάρχοντος πχ του Νέσσου- δεν ήταν καθόλου καλά παιδιά. Ο Χείρων ήταν απλά η εξαίρεση, που επιβεβαιώνει τον κανόνα. Λίγο διάβασμα της Μυθολογίας, θα το επιβεβαιώσει αυτό πανηγυρικά. (Τώρα, αναγνώστη μου, το πού το πάνε με κάτι τέτοια, σου τ' αφήνω ως άσκηση.)
Παρομοίως, πολλά φημολογούνται γιά το Άγαλμα της Ελευθερίας στη ...Τζιού Γιάρκ. Ότι, δηλαδή, δεν πρόκειται γιά την Ελευθερία, αλλά γιά τη μασωνία (μιά που το σηκωμένο χέρι με τον αναμμένο δαυλό είναι γνωστότατο τεκτονικό σύμβολο - ονομάζεται "χείρ της δόξης", και τό 'χει υιοθετήσει μέχρι και το μασωνόκομμα της ΝΔ), ή αντίγραφο του κολοσσού της Ρόδου, ή... ή... . Πλην όμως, η ανάγνωση του άρθρου της Γουΐκι δείχνει καθαρά πως υφίσταται επιγραφή (στο σχέδιο του γλύπτη), που επιβεβαιώνει πως όντως πρόκειται γιά την Ελευθερία. Άρα, τζάμπα το ψάξιμο - ακόμη κι αν ισχύει ότι ο Μπαρτόλντι (ο γλύπτης) ήτο αδελφός ποδίτσας κι αυτός.
Τζάμπα, επίσης, και οι προσπάθειες καπελλώματος της "ψυχικής ενέργειας" των παρατηρητών.
Αυτό το φαινόμενο, όμως, του να τρέχεις σαν το ποντίκι να βρεις κρυμμένες έννοιες (ακόμη κι εκεί που δεν υπάρχουν), το προξενεί η μόδα των "αποσυμβολισμών".
Αυτά είχα να σας πω επί του θέματος, ελπίζοντας να σας έδωσα ένα ουσιαστικό βοήθημα γιά τις περαιτέρω έρευνές σας.
31 σχόλια:
Καλησπέρα,με αφορμή το άρθρο αυτό θεώρησα χρήσιμο να παραθέσω και την θέση του Φιλοσόφου Πρόκλου περι μύθων για να συμπληρωθεί η εικόνα,το βρίσκω εξαιρετικά βοηθητικό.όχι τίποτα άλλο αλλα απο αυτούς που ταιζουν κουτόχορτο εκ του πονηρού συνάμα έχουμε πάθει τόση ζημιά.Και όπως λές Μποτίλια ''Λένε πως λατρεύουν την Θεά Αθηνά; Με γειά τους, με χαρά τους. Γιά την ακρίβεια, λατρεύουν αυτό που καταλαβαίνουν από την παρουσία της Θεάς - άσχετο τί νομίζουν οι ίδιοι.''
Μιας και το βρήκα έτοιμο στο διαδύκτιο βγήκα απο τον κόπο της αντιγραφής δια χειρός και χρόνου,,ωστόσο οι πηγές αναφέρονται στο κείμενο.
ΠΕΡΙ ΜΥΘΩΝ
Όπως μας λέγει ο Πρόκλος, στο «Περί της κατά Πλάτωνα Θεολογίας, τόμος Α’, 21.1 – 23.12», ο Πλάτων δεν αποδέχτηκε ολόκληρη τη δραματουργία των μυθικών δημιουργημάτων, αλλά όποιο μέρος της «έχει σαν στόχο το ωραίο και το αγαθό», όπως λέγει στην «Πολιτεία, 462.a», και δεν είναι ασύμφωνο με τη θεία υπόσταση. Γιατί ο τρόπος της μυθολογίας είναι αρχαίος και, δηλώνοντας με υπονοούμενα τα θεία και απλώνοντας πολλά παραπετάσματα μπροστά από την αλήθεια και απεικονίζοντας τη φύση, η οποία προβάλλει τα αισθητά δημιουργήματα των νοητών και τα υλικά των άυλων και τα διαιρετά των αδιαιρέτων, κατασκευάζει είδωλα των αληθινών όντων και ψεύτικα όντα. Επειδή βέβαια οι παλαιοί ποιητές θεωρούσαν καλό να ανασυνθέτουν πιο τραγικά τις μυστικές γνώσεις για τους θεούς και για αυτό δημιούργησαν απάτες των θεών, ακρωτηριάσεις, πολέμους, αλληλοσπαραγμούς, αρπαγές, μοιχείες και πολλά άλλα τέτοια σύμβολα της κρυμμένης σε αυτά αλήθειας για τα θεία, ο Πλάτων αποποιείται αυτόν τον τρόπο της μυθολογίας και υποστηρίζει, πολύ σωστά όπως έχουμε εξηγήσει, ότι είναι εντελώς ακατάλληλος για την εκπαίδευση των νέων, ενώ συμβουλεύει η δημιουργία των διηγήσεων για τους θεούς με την μορφή μύθου να γίνεται με έναν τρόπο πιο ταιριαστό στην αλήθεια και πιο οικείο στην φιλοσοφική έξη. Αυτές οι διηγήσεις θα πρέπει να θεωρούν και να δεικνύουν πασιφανώς ότι το θείο είναι υπαίτιο όλων των αγαθών και κανενός κακού, ότι δεν μετέχει σε καμία μεταβολή διατηρώντας πάντοτε αμετάβλητη τη δική του σειρά, και ότι, έχοντας συμπεριλάβει εκ των προτέρων εντός του την πηγή της αλήθειας, δεν θα γίνεται αίτιο καμίας απάτης για τα άλλα. Τέτοια λοιπόν πρότυπα για την θεολογία ο Σωκράτης στην «Πολιτεία» υπέδειξε. ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΣΧΟΛΙΟ
Όλοι λοιπόν οι μύθοι του Σωκράτη στην πλατωνική «Πολιτεία» διαφυλάσσουν την αλήθεια απόρρητη, χωρίς όμως να έχουν την εξωτερική μορφή τους ασύμφωνη από την αδίδακτη και αδιάφθορη προ-αντίληψη [γνώση με μορφή μνήμης], η οποία υπάρχει εκ φύσεως μέσα μας, αλλά μεταφέρουν μια εικόνα της συγκρότησης του Κόσμου, στην οποία και το φαινόμενο κάλος [ορατή ομορφιά] είναι ταιριαστό ,ε τον θεό και η ποιο θεϊκή από αυτήν έχει εδραιωθεί μέσα στις αφανείς ζωές και δυνάμεις των θεών. Ένας τρόπος, λοιπόν, είναι αυτός με τον οποίο τους μύθους τους σχετικούς με τα θεία πράγματα «ἐκ τοῦ φαινομένου παρανόμου καὶ ἀλογίστου καὶ ἀτάκτου» τους οδήγησε στην τάξη, τον κανόνα και την σύνθεση που στοχεύει στο καλό (ωραίο) και στο αγαθό.
Ένας άλλος τρόπος είναι αυτός τον οποίο μας παραδίδει στον «Φαίδρο», ζητώντας να διατηρούμε παντού απρόσμικτη τη μυθολογία των θεών από τις φυσικές ερμηνείες και πουθενά να μην ανακατεύουμε ούτε να διασταυρώνουμε την Θεολογία και τη φυσική θεωρία.
Γιατί, καθώς το θείο «ἐξῄρηται τῆς ὅλης φύσεως» [στέκεται πάνω από το σύνολο της φύσεως], έτσι βέβαια και οι περί θεών λόγοι πρέπει να είναι εντελώς απρόσμικτοι από τη μελέτη της φύσεως. Γιατί αυτό, λέει, είναι «ἐπίπονον καὶ οὐ πάνυ, φησίν, ἀνδρὸς ἀγαθοῦ»[1], το να αποτελούν σκοπό του νοήματος των μύθων τα φυσικά φαινόμενα , και τη Χίμαιρα, για παράδειγμα, και τη Γοργόνα και καθένα από αυτά με τη βοήθεια της σοφίας να το ταυτίσουμε με τα φυσικά πλάσματα. Γιατί αυτά ο Σωκράτης τα έχει πει κατηγορώντας όσους υποστηρίζουν ότι η Ωρείθυια λέγεται με τη μορφή μύθου ότι έχει αρπαχτεί από τον Βορέα, επειδή την ερωτεύτηκε, αν και ήταν θνητή, γιατί, καθώς έπαιζε, παρασύρθηκε και έπεσε πάνω στα βράχια από έναν βόρειο άνεμο. Γιατί πρέπει οι μύθοι γύρω από τους θεούς να έχουν πάντοτε πιο σοβαρά από τα φαινόμενα τα κρυφά νοήματα τους.ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΣΧΟΛΙΟ
Επομένως, αν κάποιοι και από τους πλατωνικούς μύθους μας θέτουν θέματα φυσικά ή θέματα που περιστρέφονται γύρω από τα εδώ εγκόσμια, θα ισχυριστούμε ότι και αυτοί εντελώς απομακρύνονται από τη φιλοσοφική σκέψη και ότι μόνο εκείνοι οι λόγοι είναι ερμηνευτές της αλήθειας που υπάρχει εντός των μύθων, όσοι στοχεύουν στην θεία, άυλη και χωριστή υπόσταση και κοιτάζοντας προς αυτήν κάνουν τις συνθέσεις και τις αναλύσεις των μύθων κατά τρόπο ταιριαστό με τις προλήψεις που υπάρχουν μέσα μας για τα θεία.
Μάλιστα ο Πρόκλος, στο «Εις τον Πλάτωνος Παρμενίδη, τόμος Ε’, 1024.39 – 1025.37», λέει ότι όπως η κάθοδος μας έχει γίνει μέσα από πολλά ενδιάμεσα στάδια, καθώς η ψυχή προχωρά από τις απλούστερες ενέργειες στις πιο σύνθετες, έτσι και η άνοδος θα γίνει μέσα από πολλά ενδιάμεσα στάδια, καθώς η ψυχή αναλύει τον διάκοσμο της ζωής που συνέθεσε. Κατά αυτή την έννοια λέει ότι πρέπει πρώτα να καταδικάσουμε τις αισθήσεις «ὡς οὐδὲν ἀκριβὲς οὐδὲ ὑγιὲς γιγνώσκειν δυναμένων», αλλά έχουν μεγάλη σύγχυση, υλικότητα και παθητικότητα, επειδή χρησιμοποιούν κάποια τέτοια όργανα. Έπειτα πρέπει να αφαιρέσουμε τις φαντασίες, τις Στυμφαλίδες όρνιθες που πετούν μέσα μας, στον βαθμό που νοούν πράγματα «κακὰ μορφωτικὰ καὶ ἐσχηματισμένα» και δεν μπορούν να συλλάβουν καθόλου το «ἀσχημάτιστον καὶ ἀμερὲς εἶδος», αλλά παρεμποδίζουν την καθαρή και άυλη νόηση της ψυχής με το να παρεμβάλλονται και να της δημιουργούν θόρυβο (ενοχλήσεις) κατά τις αναζητήσεις της. Τρίτον μετά από τα παραπάνω, να αποκόψουμε τις πολύμορφες γνώμες και την περιπλάνηση των ψυχών γύρω από αυτές. Γιατί δεν προσεγγίζουν την αιτία και δεν προκαλούν μέσα μας την επιστήμη και τη μετουσία στον χωριστό (υπερβατικό) νου. Τέταρτον, τέλος, αφού αναχθούμε στο πέλαγος των επιστήμων, εκεί μέσω της διαλεκτικής να θεωρήσουμε (παρατηρήσουμε) τις διαιρέσεις και τις συνθέσεις τους και γενικά την ποικιλία των εν ημίν Ειδών. Τότε η διάνοιά μας (η μεταβατική νόησή μας) αφού μέσω της θεωρήσεως (παρατηρήσεως) εξυφάνει τον εαυτής διάκοσμο, θα δει ότι πρέπει να απομακρυνθεί από αυτή την σύνθεση και να προσεγγίσει πλέον νοητικά (με τον τρόπο του νου) τα όντως Όντα. Γιατί ο νους είναι ανώτερος από την επιστήμη, και η κατά νου ζωή της προτιμότερη της κατ’ επιστήμη ζωής.
Είναι, λοιπόν πολλές οι περιπλανήσεις και οι περιδινήσεις της ψυχής. Γιατί άλλη είναι αυτή στο επίπεδο της φαντασίας, άλλη πριν από αυτήν στο επίπεδο της γνώμης, άλλη στο επίπεδο της ίδιας της μεταβατικής νόησης.
Μόνο η ζωή που στηρίζεται στον νου είναι απλανής και αυτό είναι το μυστικό λιμάνι της ψυχής, στο οποίο η ποίηση οδηγεί τον Οδυσσέα μετά την μεγάλη περιπλάνηση της ζωής και εμείς περισσότερο θα οδηγήσουμε τους εαυτούς μας, αν βεβαίως θέλουμε να σωθούμε.ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΣΧΟΛΙΟ
Αυτά για τους φιλοσοφικούς & θεολογικούς μύθους, Πλατωνικούς και μη.
Πέραν τούτων όμως, και όπως λέγει ο Ιουλιανός, στο «Προς Ηράκλειον κυνικόν, 12.9», «Διότι εκείνο που μας ανοίγει το δρόμο προς την αλήθεια είναι ακριβώς το απίθανο στοιχείο που υπάρχει στους μύθους. Όσο δηλαδή πιο παράδοξος κι απίστευτος είναι ο μύθος, τόσο περισσότερο δεν θέλουμε να πιστέψουμε ότι λέει, αλλά να ερευνήσουμε όσα υπονοεί, και δεν σταματάμε μέχρις ότου, με την καθοδήγηση των θεών φωτιστούμε ή μάλλον τελειοποιήσουμε τον νου μας, χωρίς να ξεχνάμε πως υπάρχει μέσα μας κάτι ανώτερο από τον νου, ένα μικρό κομμάτι δηλαδή από το Ένα και το Αγαθό, που κατέχει αδιαίρετα το Παν, το πλήρωμα, θα λέγαμε της ψυχής, μέσα στο οποίο η αφηρημένη παρουσία του Ενός και του Αγαθού περικλείει ολόκληρη την ψυχή. Αλλά δεν ξέρω τι μου ήρθε και παρασύρθηκα σε τέτοιες Διονυσιακές εξάρσεις, “και θα σφραγίσω το στόμα μου” επειδή δεν πρέπει να λέμε τίποτα για τα άρρητα. Για τα οποία όμως εύχομαι οι θεοί να μου δώσουν το προνόμιο, όπως και στους περισσότερους από εσάς που είστε ακόμα αμύητοι – τὸ γὰρ ἐν τοῖς μύθοις ἀπεμφαῖνον αὐτῷ τούτῳ προοδοποιεῖπρὸς τὴν ἀλήθειαν· ὅσῳ γὰρ μᾶλλον παράδοξόν ἐστι καὶ τερατῶδες τὸ αἴνιγμα, τοσούτῳ μᾶλλον ἔοικε διαμαρτύρεσθαι μὴ τοῖς αὐτόθεν λεγομένοις πιστεύειν, ἀλλὰ τὰ λεληθότα περιεργάζεσθαι καὶ μὴ πρότερονἀφίστασθαι, πρὶν ἂν ὑπὸ θεοῖς ἡγεμόσιν ἐκφανῆ γενόμενα τὸν ἐν ἡμῖν τελέσῃ. μᾶλλον δὲ τελειώσῃ, νοῦν καὶ εἰ δή τι κρεῖττον ἡμῖν ὑπάρχει τοῦ νοῦ αὐτοῦ, τοῦ ἑνὸς καὶ τἀγαθοῦ μοῖρά τις ὀλίγη τὸ πᾶν ἀμερίστως ἔχουσα, τῆς ψυχῆς πλήρωμα, καὶ ἐν τῷ ἑνὶ καὶ ἀγαθῷ συνέχουσα πᾶσαν αὐτὴν διὰ τῆς ὑπερεχούσης καὶ χωριστῆς αὐτοῦ καὶ ἐξῃρημένης παρουσίας. Ἀλλὰ ταῦτα μὲν ἀμφὶ τὸν μέγαν Διόνυσον οὐκ οἶδ’ ὅπως ἐπῆλθέ μοι βακχεύοντι μανῆναι, «τὸν βοῦν δὲἐπιτίθημι τῇ γλώττῃ»· περὶ τῶν ἀρρήτων γὰρ οὐδὲν χρὴ λέγειν. Ἀλλά μοι θεοὶ μὲν ἐκείνων καὶ ὑμῶν δὲ τοῖς πολλοῖς,ὅσοι τέως ἐστὲ τούτων ἀμύητοι, τὴν ὄνησιν δοῖεν».ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΣΧΟΛΙΟ
Ὁ δε Σαλλούστιος, στο «Περί Θεών και Κόσμου» (4.4.1-4.6.4), διακρίνει τους Μύθους ως εξής : «Από τους μύθους, ορισμένοι είναι θεολογικοί, άλλοι φυσικοί, άλλοι ψυχικοί, άλλοι υλικοί, και αυτοί που αποτελούν σύνθεση εξ’αυτών. Οι θεολογικοί μύθοι δεν σχετίζονται με τίποτα το σωματικό αλλά μελετούν τις πραγματικές ουσίες των Θεών, όπως ο μύθος του Κρόνου που καταπίνει τα παιδιά του. Επειδή ο Θεός είναι νοερός και κάθε νους επιστρέφει εις τον εαυτόν του, την ουσία του Θεού υπαινίσσεται ο μύθος. Θεωρούμε τους μύθους φυσικούς όταν ομιλούν περί των ενεργειών των Θεών εις τον Κόσμο. Όπως κάποιοι ταυτίζουν τον Κρόνο με τον Χρόνο καιονομάζοντας τα μέρη του Χρόνου, παιδιά του Όλου (Σύμπαντος), ισχυρίζονται πως τα παιδιά καταπίνονται απότον πατέρα τους. Ψυχικούς ονομάζουμε τους μύθους που παρατηρούν τις ενέργειες της ψυχής, διότι και των ψυχών μας οι νοήσεις αν και εισέρχονται εις άλλους, παραμένουν εντός των γεννητόρων. Τέλος, οι μύθοι είναιυλικοί, όπως οι Αιγύπτιοι λόγω απαιδευσίας θεωρούν και ονομάζουν τους Θεούς (υλικά) σώματα και έτσι αποκαλούν την Ίσιδα γη, τον Όσιρι υγρόν ή τον Κρόνο ύδωρ, τον Άδωνη καρπούς, τον Διόνυσο οίνο. Το να λέμεότι αυτά ανήκουν εις τους Θεούς, όπως τα βότανα, οι λίθοι και τα ζώα, είναι έργο σωφρόνων ανθρώπων. Το ότι,όμως, είναι Θεοί ανήκει σε τρελούς. Εκτός κι αν χρησιμοποιούμε εκφράσεις από συνήθεια και καλούμε την σφαίρα του Ηλίου και τις ακτίνες του, Ήλιο. Θα παρατηρήσουμε το μικτό είδος των μύθων, όπως και σε πολλές άλλεςλεπτομέρειες με τις οποίες σχετίζονται, αναφερόμενοι εις τον μύθο της Έριδος που παρευρισκομένη εις το συμπόσιο των Θεών, έρριψε ένα χρυσό μήλο και προκάλεσε φιλονικία ανάμεσα στις Θεές, οι οποίες εστάλησαν υπό του Διός στον Πάρι δια να κρίνει. Αυτός, αφού του φάνηκε καλή η Αφροδίτη, της έδωσε το μήλον. Εδώ, λοιπόν, το συμπόσιο σημαίνει τις υπερκόσμιες δυνάμεις των Θεών, οι οποίες ευρίσκονται εν σχέσει η μία μετά τηςάλλης. Το χρυσό μήλον τον Κόσμο, ο οποίος λόγω της γενέσεώς του εκ των εναντίων είναι λογικό να λέγεται ότι ρίχτηκε υπό της Έριδος. Επειδή όμως τα διαφορετικά δώρα είναι μοιρασμένα στον Κόσμο από διαφορετικούς Θεούς, φαίνεται πως αντιμάχεται ο ένας τον άλλον για το μήλο. Η ψυχή ζώντας συμφώνως προς τις αισθήσεις (κι αυτή είναι ο Πάρις), αγνοώντας τις άλλες δυνάμεις στον Κόσμο εκτός του κάλλους, λέγει ότι το μήλον ανήκει στην Αφροδίτη. Απ’ αυτά τα είδη των μύθων, οι θεολογικοί πρέπει να ανήκουν εις τους φιλοσόφους, οι φυσικοί και οι ψυχικοί στους ποιητές και οι μικτοί στις τελετές, επειδή κάθε τελετή θέλει να μας ενώσει με τον Κόσμο και τους Θεούς – ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΣΧΟΛΙΟ
– 4.1 (η) Τῶν δὲ μύθων οἱ μέν εἰσι θεολογικοί, οἱ δὲ φυσικοί, οἱ δὲ ψυχικοί τε καὶ ὑλικοί, καὶ ἐκ τούτων μικτοί. Εἰσὶ δὲ θεολογικοὶ μὲν οἱ μηδενὶ σώματι χρώμενοι ἀλλὰ τὰς οὐσίας αὐτὰς τῶν Θεῶν θεωροῦντες• οἷον αἱ τοῦ Κρόνου καταπόσεις τῶν παίδων• ἐπειδὴ νοερὸς ὁ Θεὸς πᾶς δὲ νοῦς εἰς ἑαυτὸν ἐπιστρέφει, τὴν οὐσίαν ὁ μῦθος αἰνίττεται τοῦ Θεοῦ. 4.2 Φυσικῶς δὲ τοὺς μύθους ἔστι θεωρεῖν ὅταν τὰς περὶ τὸν Κόσμον ἐνεργείας λέγῃ τις τῶν Θεῶν• ὥσπερ ἤδη τινὲς χρόνον μὲν τὸν Κρόνον ἐνόμισαν, τὰ δὲ μέρη τοῦ χρόνου παῖδας τοῦ Ὅλου καλέσαντες καταπίνεσθαι ὑπὸ τοῦ πατρὸς τοὺς παῖδάς φασιν. Ὁ δὲ ψυχικὸς τρόπος ἐστὶν αὐτῆς τῆς ψυχῆς τὰς ἐνερ γείας σκοπεῖν, ὅτι καὶ τῶν ἡμετέρων ψυχῶν αἱ νοήσεις, κἂν εἰς τοὺς ἄλλους προέλθωσιν, ἀλλ᾽ οὖν ἐν τοῖς γεννήσασι μένουσιν. 4.3 Ὑλικὸς δέ ἐστι καὶ ἔσχατος, ᾧ μάλιστα Αἰγύπτιοι δι᾽ ἀπαιδευσίαν ἐχρήσαντο, αὐτὰ τὰ σώματα Θεοὺς νομίσαντες καὶ καλέσαντες [καὶ] Ἶσιν μὲν τὴν γῆν, Ὄσιριν δὲ τὸ ὑγρόν, Τυφῶνα δὲ τὴν θερμότητα, ἢ Κρόνον μὲνὕδωρ, Ἄδωνιν δὲ καρπούς, Διόνυσον δὲ οἶνον. Ταῦτα δὲ ἀνακεῖσθαι μὲν Θεοῖς λέγειν ὥσπερ καὶ βοτάνας καὶ λίθους καὶ ζῷα σωφρονούντων ἐστὶν ἀνθρώπων, Θεοὺς δὲ καλεῖν μαινο μένων• εἰ μὴ ἄρα ὥσπερ τοῦ ἡλίου τὴν σφαῖραν καὶτὴν ἀπὸ τῆς σφαίρας ἀκτῖνα ῞Ηλιον ἐν συνηθείᾳ καλοῦμεν. 4.4 Τὸ δὲ μικτὸν εἶδος τῶν μύθων ἐν πολλοῖς μὲν καὶἄλλοις ἔστιν ἰδεῖν, καὶ μέντοι καὶ ἐν τῷ συμποσίῳ φασι τῶν Θεῶν τὴν Ἔριν μῆλον ῥῖψαι χρυσοῦν, καὶ περὶ τούτου τὰς Θεὰς φιλονεικούσας ὑπὸ τοῦ Διὸς πρὸς τὸν Πάριν πεμφθῆναι κριθησομένας• τῷ δὲ καλήν τε φανῆναι τὴνἈφροδίτην, καὶ ταύτῃ δοῦναι τὸ μῆλον. 4.5 Ἐνταῦθα γὰρ τὸ μὲν συμπόσιον τὰς ὑπερκοσμίους δυνάμεις δηλοῖ τῶν Θεῶν, καὶ διὰ τοῦτο μετ᾽ ἀλλήλων εἰσί• τὸ δὲ χρυσοῦν μῆλον τὸν Κόσμον, ὃς ἐκ τῶν ἐναντίων γινόμενος εἰκότως ὑπὸτῆς Ἔριδος λέγεται ῥίπτεσθαι. Ἄλλων δὲ ἄλλα τῷ Κόσμῳ χαριζομένων Θεῶν, φιλονεικεῖν ὑπὲρ τοῦ μήλου δοκοῦσιν•ἡ δὲ κατ᾽ αἴσθησιν ζῶσα ψυχή—τοῦτο γάρ ἐστιν ὁ Πάρις—τὰς μὲν ἄλλας ἐν τῷ Κόσμῳ δυνάμεις οὐχ ὁρῶσα μόνον δὲτὸ κάλλος, τῆς Ἀφροδίτης τὸ μῆλον εἶναί φησι. 4.6 Πρέπουσι δὲ τῶν μύθων οἱ μὲν θεολογικοὶ φιλοσόφοις, οἱ δὲφυσικοὶ καὶ ψυχικοὶ ποιηταῖς, οἱ δὲ μικτοὶ τελεταῖς, ἐπειδὴ καὶ πᾶσα τελετὴ πρὸς τὸν Κόσμον ἡμᾶς καὶ πρὸς τοὺς Θεοὺς συνάπτειν ἐθέλει».
Σύμφωνα, λοιπόν, με τα λεγόμενα, τόσο του Ιουλιανού όσο και του Σαλούτιου κατανοούμε ότι το πραγματικό νόημα των μύθων δεν έχει καμία μα καμία σχέση με τις σύγχρονες επιστημονικές θεωρίες που θέλουν τους μύθους των Ελλήνων να είναι πραγματικά ιστορικά γεγονότα μιας κάποιας αρχαίας εποχής, αλλά αντιθέτως το νόημα και ο λόγος των μύθων είναι αυστηρά οντολογικής υφής, αφενός, και άχρονος, αφετέρου.Πηγές
Πρόκλος
«Περί της κατά Πλάτωνα Θεολογίας, τόμος Α’, 21.1 – 23.12».
«Εις τον Πλάτωνος Παρμενίδη, τόμος Ε’, 1024.39 – 1025.37».
[1] Παράφραση χωρίου στον πλατωνικό «Φαίδρο, 229.d».http://iniochos.blogspot.gr/2011/12/blog-post.html
Και τέλος ένα μικρό βιντεάκι βασισμενο σε φιλοσοφική πηγή επιτου θέματος.
http://www.youtube.com/watch?v=kJKKHgTU3MY&feature=plcp
Ευχαριστώ για την αφορμή και τον χώρο!
Φιλικά!
καλησπερα
..τωρα με το σχολιο του ανωνυμου μπερδευτικα..
ανωνυμε. συμφωνα με τα γραφομενα σου ξεκαθαριζεις οτι οι λεγομενοι ''θεοι'' δεν ειναι υλικα σωματα οποτε συμπληρωνω εγω με ερωτηση.. - ειναι υπεροντοτητες ανωτερων διαστασεων;
η ειναι σκεπτομορφες δημιουργημενες απο ανθρωπους?
στο πρωτο ερωτημα δεν καταλαβαινω την πρακτικοτητα που θα εχει η ενασχοληση τους με τα ανθρωπινα εκτος και αν εχουν πρακτικο ωφελος
,π,χ εμεις ασχολουμαστε με τα κτηνοτροφεια οχι επειδη αγαπαμε τα ζωα αλλα ο σκοπος μαςειναι να αποκομιζουμε ωφελη απο αυτα να τρωμε το κρεατακιτους και να πεινουμε το γαλατακι τους και με το δερματακι τους να κανουμε καμια τσαντουλα λουις βιτον να την μοσχοπουλαμε και να βγαζουμε τα φραγκακια μας, οποτε σε αυτο το ερωτημα να βαλουμε εμεις τα μυαλουδακια μας να σκεφτουμε το γιατι, και να αφησουμε τι μας λεει ο Προκλος και ο καθε Προκλος..
αυτος ωραια τα λεει ειναι αρχοντας μεγα μυαλο κλπ ,, αλλα εμεις τι λεμε ομως?
στην δευτερη ερωτηση δηλαδη αν οι θεοι ειναι σκεπτομορφες τοτε το μονο που θελουν ειναι να ρουφηξουν την ενεργεια μας με το μπουρι της
σομπας!! σε αυτην λοιπον την περιπτωση ειμαι βεβαιος οτι για ζησουν αυτοι δεν θα εχουν κανα προβλημα αν τους λατρευουν μασονοι κινεζοι ,ελληνες, και οποια φαρα το αποφασισει η δουλεια να γινεται και ολα καλα, γιαυτους
ειμαι βεβαιος επισης οτι δεν θα ενοχληθουν αν τους ζητανε να κανουν μαυρα πραμματα οι ιερεις του κακου αρκει να εχουν το καθημερινο τους φαγητο..
Αλλωστε απο οτι φανηκε απο την ιστορια και την μυθολογια οι θεοι δεν εχουν μπεσα,,ποσοι θεοι και θεες πουλησαν τους πιστους τους?!απο τον θεο τω εβραιων μεχρι και τους θεους των αρχαιων προγονων μας
εχω ξαναγραψει οτι οι ρωμαιοι πριν καταλαβουν μια πολη σαγινευαν τον θεο της πολης προσφεροντας του ναο στην ρωμη και ιερεις και ετησιες εορτες,αλλιως τον θεο θα τον ετρωγε η μαρμαγκα θα γκρεμιζαν τα ιερα του θα απαγορευαν την λατρεια του και ο θεος θα πεθαινε!!!! ετσι εξηγειται γιατι η Ρωμη γεμισε Ναους με Θεους αλλων λαων που ηταν ασχετοι με την κουλτουρα των ρωμαιων
εδω θελω να απαντησω στην αναρτηση του εργολαβου ΄΄πως ειμαστε τοσο βεβαια οτι οι κακοι δεν εκαναν το ιδιο πραμμα στους αρχαιους θεους μας,?
εγω παντως πιστευω αφου ηξεραν η ρωμαιοι τον τροπο γιατι να μην τον ξερουν και οι μασονοτετοιοι?
.
ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΝΕΚΡΟ ΟΠΩΣ ΣΑΣ ΕΧΟΥΝ ΚΑΝΕΙ ΝΑ ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ ΟΙ ΠΤΩΤΙΚΟΙ, ΕΠΙΣΗΣ ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΟΤΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΓΡΑΤΙ ΚΟΛΙΑΤΣΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΝΟΗΣΕΙ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΠΛΑΝΗΤΩΝ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΚΑΤΟΙΚΟΥΝΤΑΙ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΣΥΜΠΑΝ... ΟΤΑΝ ΤΑ ΚΑΤΑΝΟΗΣΕΤΑΙ ΤΑ ΑΝΩΘΕΝ ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΤΕ ΟΤΙ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ ΕΧΕΙ ΔΙΚΙΟ
" the Brihat Kath_ Álokasamgraha, carpenters are involved in the attempt to construct a flying vehicle. When asked by Rumanavat to build a machine which can fly, they reply that such aerial devices are only known to the Yavanas, i.e., the Greeks. " ΔΗΛΑΔΗ ΟΙ ΞΗΛΟΥΡΓΟΙ ΜΙΑΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΤΗΣ ΙΝΔΙΑΣ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΣΑΝ ΝΑ ΦΤΙΑΞΟΥΝ ΕΝΑ ΒΙΜΑΝΑ ΚΑΙ ΡΩΤΗΣΑΝ ΤΟ ΣΟΦΟ ΡΟΥΜΑΝΑΒΑΤ ΝΑ ΤΟΥΣ ΠΕΙ ΠΩΣ ΝΑ ΦΤΙΑΞΟΥΝ ΤΗΝ ΣΥΣΚΕYΗ ΠΟΥ ΠΕΤΑ, ΑΥΤΟΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕ ΠΩΣ ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΤΩΝ ΙΠΤΑΜΕΝΩΝ ΣΥΣΚΕΥΩΝ ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΟ ΜΟΝΟ ΣΤΟΥΣ ΓΙΑΒΑΝΑΣ (ΙΩΝΕΣ) ΔΗΛΑΔΗ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ... ΡΕ ΕΙΧΑΜΕ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑ ΑΣΤΡΟΣΚΑΦΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟ ΞΕΡΟΥΜΕ;;;;;;;;;; ΟΕΟ;;;;;; ΠΟΙΑ ΛΑΜΟΓΙΑ ΑΠΕΚΡΥΨΑΝ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΑΣ; ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ΟΙ ΒΕΔΕΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΩΡΑ; ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΤΕΛΩΝΕΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΟΣ ΟΠΩΣ ΑΝΑΦΕΡΕΙ Ο ΧΡΟΥΣΤΟΦ; ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΩ ΟΙ ΠΡΟΓΟΝΟΙ ΚΑΙ ΜΑΣ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΠΑΤΟΚΟΡΦΑ; ΜΑΣ ΡΩΤΗΣΑΝ ΕΜΑΣ ΑΜΑ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕΙ ΝΑ ΣΕΡΝΟΜΑΣΤΕ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΓΗ ΣΕ ΚΑΡΑΝΤΙΝΑ; ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΛΛΗΝΕΣ ΡΕ Η ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΠΟΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΚΟΡΟΙΔΑ;
ΜΠΟΡΕΙ Κ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΠΛΑ ΕΝΑ ΣΠΑΣΜΕΝΟ ΠΑΙΔΙΚΟ ΤΡΑΙΝΑΚΙ, ΕΝΑ ΥΠΟΛΛΕΙΜΑΤΙΚΟ ΠΑΙΓΝΙΟ ΜΙΚΡΩΝ ΘΕΩΝ, ΕΝΑ ΤΣΙΡΚΟ ΜΕ ΜΑΡΙΟΝΕΤΕΣ ΠΟΥ ΑΡΝΟΥΝΤΑΙ ΝΑ ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΗΣΟΥΝ ΤΗΝ ΑΛΗΘΙΝΗ ΤΟΥΣ ΜΙΚΡΟΤΑΤΗ ΦΥΣΗ!
Πολλοί πιστεύουν πως η μεταφυσική είναι φυγή και όχι έρευνα και γνώση μιας πραγματικότητας αντικειμενικής αλλά ακόμα άγνωστης!
Υ/Γ.Γνωρίζεις ότι οι περισσότεροι μύστες είχαν μια γάτα γιατί είναι ζώο που έχει αίσθηση και διορατικότητα ενώ ο σκύλος διαίσθηση.
Γιαυτό δεν τις αποχωρίζουμε δεν ξέρεις μπορούν να με σώσουν από καμιά καταστροφή:))
Ξέχασα να σου στείλω ένα δωράκι!
Τη γάτα Ταύρο!
μμμ...σαφώς και ποτέ δεν έπαψαν να τελούνται τα μυστήρια myfriend
...όσο υπάρχει μυούμενος
ποτέ
και σαφώς είναι γνωστά...στους γνώστες-πιστούς
μπορεί τα δυτικά κυρίως τάγματα τα στερούμενα ουσίας να τα κάμνανε μπουλκουμέ λόγω γνωστικισμού που τα διέπει...και μπορεί ακόμα πιό στρεβλωμένα να φτάνουν στον λαουτζίκο
αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν είχαν γνώση ΟΛΟΙ ανεξαιρέτως οι αρχαίοι για την δημιουργία και τον κόσμο
είχαν
ακριβή γνώση
αυτό που διαφοροποιούσε όμως τα μυστήρια ουσίας από τα ανούσια, ήταν ένα πράμα
η ορθή διδασκαλία της επιστρεπτικής ατραπού...και η ενσάρκωση του Λόγου, ως αντίλυτρον για να γίνονται οι περατώσεις...ορθώς και ουχί πειρατικώς
όλα τα ξέρανε για την κίνηση κάτω-αριστερά-πίσω
το μπέρδεμα τους ήταν στην μη κατανόηση της ολότητας αλλά και της ετερότητας των Λόγων, οπότε και στην επιστοφή
πέραν τούτου...μέχρι την έλευση του Λόγου, υπήρχε πρόβλημα στις περατώσεις
εξ΄ου και το μπέρδεμα να καταφεύγουν στον Μεροβίγγειο...εξ΄ου και η ανάγκη μύησης...για το πέρασμα της Αβύσσου (αδύνατον άνευ άρματος)
οπότε...καταλήγανε αλλού νταλού
άμα προσέξεις καλύτερα το τέλος του ματριξ, θα διαπιστώσεις ότι ο Νόμος είναι αμείλικτος
δυνατότητα απελευθέρωσης ψυχών...έναντι των λεγεώνων
οι περατώσεις δυνατές άνευ παρεκτροπών
και πρόσεξε...άλλο η περάτωση από τον Κόσμο του DEM στο Μάτριξ
άλλη από το Machine City στο Μάτριξ
άλλη από το Μάτριξ...στον Παρνασσό που σου λέγω συνέχεια να πας Παρίσι και δεν με ακούς
άλλος ο περατής και το μέσο κάθε φορά, οπότε σχεδίασε...τον χάρτη
αποτυπώνεται και εν Αθήναις...λέμε
ps-...πως πας με τα γράμματα και τους αριθμούς...εμβάθυνες στα σχήματα ?
Εργδημεργ ποια είναι η δική σου εποπτεία πάνω στην θεωρία της διττότητας;
Τι λες επ' αυτής;
παιδες το θεμα της αναρτησεως ειναι αλλο,,δεν ειναι το τι λεει ο προκλος -μεγαλη χαρη του,- ο πλατωνας και ο οποιοσδηποτε αλλος ουτε οι γατες και τα κοπροσκυλα ,,,[εχω και σκυλα και γατα,,χαχαχαχ ναναι καλα τα ζωακια μου,,]
ενα -ενα παιδια ,,,να βγαζουμε ακρη αφηστε τα μυστηρια τους μυουμενους και τα σκυλια , αυτα οταν θα ερθει η ωρα τους,,,
το θεμα ειναι γιατι οι κακοι λατρευουν ελληνες?.θεους...
αυτο με καιει εμενα.. ο εργολαβος ειπε τα δικα του εγω τα δικα μου μακαρι να πειτε και εσεις τα δικα σας πανω σε αυτο το θεμα να παμε μετα για αλλα,,
,ενα-ενα θεμα παντως γιατι χανεται η μπαλα,,και στο τελος θα χαθουμε ολοι,,,
παρακαλω οποιος ξερει επι του θεματος να καταθεσει αποψη για να το ξεδιαλυνουμε και μετα να παμε οπου θελετε ...αλλα πρωτα να βρουμε ακρη εδω μολις την βρουμε οπου θελετε εσεις,,
Πάνδαρε,
Κατά την ταπεινή μου γνώμη το γιατἰ οι «κακοί» λατρεύουν Έλληνες Θεούς δεν είναι δυσνόητο.
Αν για παράδειγμα δεις το πώς παρουσιαζόταν ο Πάνας αρχικά και πώς μετεξελίχθηκε θα κατανοήσεις πως όχι μόνο η εθνική θρησκεία καθ'αυτή -που στο τέλος της περισσότερο μια σαλάτα μιθραϊσμού και εβραϊσμού με στοιχεία δρυϊδικών δεισιδαιμονιών ήταν παρά Ελληνική- αλλά και οι θεότητές της είχαν καταλήξει να ξεπέσουν -σε σχέση με αυτό που ήταν.
Νομίζω είναι εύκολο να φανταστεί κανείς με ποιους θα μπορούσε ένας λαός να είναι σε επαφή ώστε τελικά η θρησκεία του και οι θεότητές του να ξεπέσουν σε τέτοιο επίπεδο.
Έτσι, οι «κακοί» βλέπουν τις θεότητες όπως αυτοί τις διέστρεψαν ώστε τελικά να τις ταυτοποιήσουν με τους δικούς τους -άντε να ρίξουμε και καμιά βόμβα- 72 βασιλείς.
Έγινα κατανοητός;
colaphus φιλε δεν εισαι κατανοητος, οι 72 που αναφερεις ειναι τα "πνευματα" του ερεβαιου (λολ) σολομοντα, αυτος απο που τα βρηκε αυτα; απο ποια Ελληνικη βιβλιοθηκη τα "δανειστηκε" , εκανε τον εμετικο αχταρμα του και τον πλασαρε στους αγριους; χωρια που πολλα απο αυτα τα "πνευματα" εχουν Ελληνικα ονοματα.. υποπτο...
Ναι Πάνδαρε, αυτοί είναι. Από μνήμης θυμάμαι τον Άντρα, τον Βαρβάτο και τον Ήλιγγο να έχουν ελληνοφανή ονόματα, οι υπόλοιποι που θυμάμαι, όπως Άυμ, Αμπράξας (ο Θεός του Βασιλείδη και πολλών ξεπλυμάτων μάλιστα, http://en.wikipedia.org/wiki/The_Seven_Sermons_to_the_Dead"), Βάαλ, Βαλεφόρ και δε συμμαζεύεται έχουν ονόματα άλλων προελεύσεων (βάαλ αν θυμάμαι καλά είναι ο «άρχοντας» στα εβραϊκά).
Καλημέρες!
@zoyzoy:
Ευχαριστώ διά γαλήν!
@Μιμάκον:
Πώς να πάω; Μπουσουλώντας! Δύσκολη η πρόοδος.
@Ανώνυμον της Οκτωβρίου 06, 2012:
Θεωρία διττότητας; Αν κατάλαβα καλά, υπάρχουν δύο θεωρίες τέτοιες.
** Η πρώτη αναφέρεται στο ότι σε κάθε πράγμα υπάρχει και το αντίθετό του.
** Η δεύτερη είναι η διττότητα του χρόνου, του Garnier Malet. (Εδώ: http://www.bestprice.gr/item/2152255336/allakste-to-mellon-sas-mesa-apo-ta-anoigmata-toy-xronoy-otan-h-episthmh-anakalyptei-mia-ksexasmenh-alhtheia)
Την πρώτη την ξέρω πολύ καλά από τη Φυσική. Συμφωνώ, γιά το πλαίσιο στο οποίο τίθεται (Κβαντομηχανική - Κβαντική Ηλεκτροδυναμική), αλλά καμμία θεωρία της Φυσικής δεν είναι απόλυτη - εφ' όσον πρόκειται γι' ανθρώπινα κατασκευάσματα.
Πχ η βαρύτητα αρνείται πεισματικά να μας δείξει αντιβαρυτόνιο. (Εδώ δεν μας έδειξε ούτε το βαρυτόνιο! :-) )
Η δεύτερη... Έχω διαβάσει το βιβλίο του Malet, αλλά πουθενά δεν βρήκα τον τρόπο να εφαρμόσω αυτά που λέει. Ομως, αρνούμαι πεισματικά να πληρώσω γιά συμβουλές και σεμινάρια.
Ακόμη μία θεωρία, που πέρασε και δεν μ' άγγιξε.
Αγαρης, Αμδουσιας, ανδρομαλιος, μπαρμπας(που πα ρε μπαρμπα λολ), Δανταλιον, Φλαυρος, Φορνευς, γααπ (λες;;),μουρμουρης(οχι ο γκρινιαρης απο τα στρουμφακια λολ),παιμον,βασαγγος, οσε(τρενοσε;) και το λουρι της μανας, απο που βρηκε αυτα τα ονοματα ο κλεφταρας ο σολομον;;; και τι πραγματικα αντιπροσωπευόυν αυτοι; ισως μπορει να μας διαφωτίσει καλύτερα ο εργοδοτας με την εκδοση της φαεθονιανης ψυχολογιας......
ΜΑΛΛΟΝ ΦΑΕΘΩΝΙΑΝΗ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΤΑ ΡΟΜΠΟΤ ΕΔΩ ΜΕΣΑ!
Αγαπητέ ΕργΔημΕργη ανάγκη του ανήκειν και πιστεύειν δημιούργησε τις θρησκείες και όχι μόνο. Οι θρησκείες δεν δημιουργήθηκαν από μόνες τους κάποιος αν_θρωπος (Συνεχίζω να πιστεύω ότι το θρώσκω δεν έχει να κάνει με την κότα που κοιτάει τον ουρανό όταν πίνει νερό) , αναγνώρισε ότι η πλειοψηφία των υπολοίπων μπορούν με καλό και χειριστικό τρόπο να υλοποιήσουν τις ανάγκες του έχοντας σαν ‘’δωράκι’’ την κάλυψη των ως άνω αναγκών τους. Κατόπιν της μαγικής παραγωγής των διαφορετικών θρησκειών οι οποίες ως γνώμονα είχαν την κυτοποίηση του ανθρώπινου νου και τον εγκιβωτισμό του σε κλισέ ώστε το ελεύθερο πνεύμα και ψυχή συν το χρόνω να υποδουλωθεί ιδία βουλήση , ήρθαν και οι θρησκοληψίες, φοβίες και ανασφάλειες οι οποίες έδωσαν αυτή την πολυμορφικότητα στην ανάλυση των συμβόλων . Βλέπεις , και εδώ θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου, το κάθε σύμβολο παρά το γεγονός ότι ο κατασκευαστή τους είχε μια συγκεκριμένη εικόνα που ήθελε να προβάλει ο αγοραστής το εξηγεί επεξηγεί και αναλύει όπως θέλει, βολεύεται και πιστεύει… Προσωπικά τείνω πλέον να πιστέψω απόλυτα πως η απομάκρυνση του ανθρώπου από το φυσικό του περιβάλλον , τους ήχους αυτού, την ενέργεια , τις εικόνες και τις μυρωδιές , του ελαχιστοποίησαν το ενεργειακό του πεδίο με αποτέλεσμα όπως έχουμε την τρύπα του όζοντος που σε εκείνα τα σημεία η γη δεν καλύπτεται έτσι και οι άνθρωποι (όσοι έχουν μείνει διότι είμαι σίγουροι πως όλα τα δίποδα δεν είναι άνθρωποι) να έχουν διάτρητο ενεργειακό πεδίο. Σε βαθμό που να μη μπορούν να επικοινωνήσουν ….Όσοι δε με κάποιους γνωστούς ή άγνωστους τρόπους μπορούν τρόπων τινά και μέχρι κάποιο σημείο προφυλλάσουν και ενίοτε γιατρεύουν την ενέργειά τους γίνονται στόχοι είτε εξερεύνησης είτε εξαφάνισης.
Ως γνήσιο ταυράκι με ολίγον από πιθίκι στο κινέζικο διαισθητικά (όσοι πιστεύουν σε αυτό) και μόνο πλέον θα πω ότι το 2012 θα κλείσει με μια έκρηξη ενεργειακού πεδίου σε τέτοιο βαθμό που οι ανατροπές μπορεί να θεωρηθούν και καταστροφές.
YG. Λάθη γίνονται και καταλάθος σβήνω τα σχόλια μου ζητώ συγνώμη
@ΕΡΓΟΔΗΓΟ
Η Θεωρία της διττότητας του χρόνου, απ όσα έχω κατανοήσει εγώ με το συνδυασμό άλλων παρεμφερων θεωρειών, ουσιαστικά ταυτίζεται με αυτό που λέει ο Ουμπέρτο Έκο στον Αλχημιστή "Αν κάτι το θες πολύ το σύμπαν συνομωτεί υπέρ σου", ή χριστιανικότερα "Ζήτα και θα σου δοθεί"...
Ή αλλίως με την χρήση υπέρ σου της συγχρονικότητας του Καρλ Γιουνγκ, ή αλλιώς το μπεστ σέλερ "To μυστικό"...ή αλλιώς "ο νόμος της έλξης"...κλπ
Ουσιαστικά η θεωρεία της διττότητας του χρόνου μας διατυπώνει επιστημονικά ενδεδυμένα το "γνωστό" : ότι κατά τη διάρκεια του ύπνου μας στην φάση REM και πριν πέσουμε στον βαθύ ύπνο, τότε αρκεί να δουλέψουμε στο πρόβλημα μας και την επόμενη μέρα θα έχουμε τη λύση. Διατυπώνει ότι ο άνθρωπος "ταξιδεύει" στα πολύ μικρά κενά του χρόνου στο μέλλον ενώ κοιμάται και βρίσκει τη λύση στα προβλήματα του...Η τεχνική είναι σχετικά απλή αλλά αρκετά δύσκολη, βεβαια τα σεμινάρια μπορουν αν αποφευχθουν καθώς υπάρχουν πολλές διαδεδομένες όμοιες τεχνικές...Αυτά για να συεισφέρω κι εγώ στο διάλογο.
@Χριστίνα:
Ακριβώς όπως τα λες. Ο καθένας όπως το καταλαβαίνει.
Επειδή, θέλοντας να τιμήσω το ιστολόγιο του οικοδεσπότη, τηρώ κάποια σοβαρότητα, δεν ανέφερα μία μικρή ιστορία του μέγιστου Ζώρζ Βολινσκί (Wolinski). Αλλά θα την αφηγηθώ εδώ!
Ήταν δύο άντρες γυμνοί, ένας λευκός κι ένας μαύρος. Ο λευκός με προκοίλια, "σωσίβια", κτλ, και σοβαρός, κι ο μαύρος πετσί και κόκκαλο και μ' ένα ηλίθιο χαμόγελο. Η λεζάντα από κάτω έλεγε: "Οι ανώτερες φυλές...", κι έδειχνε τον λευκό να κάνει διάφορα πράγματα. Παραδίπλα, έλεγε: "Ενώ οι κατώτερες φυλές...", κι έδειχνε τον μαύρο να κάνει βλακείες. Πχ ο λευκός κρατούσε την ομπρέλλα γιά να προστατευτεί απ' τη βροχή, ενώ ο μαύρος την είχε βάλει διακοσμητική στη μύτη του, την οποία μύτη είχε τρυπήσει πέρα ως πέρα.
Το τελευταίο σκίτσο ήταν πως ο λευκός διάβαζε ευλαβικά τη Βίβλο, ενώ ο μαύρος χρησιμοποιούσε το χαρτί της Βίβλου... άσε, δεν το λέω. :-)
Κάπως έτσι είναι η κατάσταση γενικώς με τους θεούς και τα σύμβολα. Όσο του κόβει του καθενός!
Ή, έστω, αυτό που είπε ο Μουστάκας, ως Τισιανός, στον Ελ Γκρέκο: "- Δώσε τους όση αλήθεια αντέχουν, όχι παραπάνω!"
Ο/Η Ανώνυμος είπε...
"ΜΑΛΛΟΝ ΦΑΕΘΩΝΙΑΝΗ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΤΑ ΡΟΜΠΟΤ ΕΔΩ ΜΕΣΑ"!
Πάλι ζήλειες κάνεις;
υπάρχει και το google earth
ή έστω πήγαινε στην αρχή της μέσης γης...εν Αθήναις και κοίτα προς τροκαντερό...αλλά και αντίθετα
@ Εργοδότη
Σχετικά με την ανάρτηση:
Πές τα χρυσόστομε. Μάλλιασε η γλώσσα μου.
@ Πάνδαρο
Σχετικά με το τι λατρεύουν οι κακοί:
Τον Μαμωνά και τον Μολώχ. Σε πολλές παραλλαγές, με πολλές μεταμφιέσεις, με πολλά ψευδώνυμα.
Αρχαιότερος γνωστός τόπος προελεύσεως αυτών, η Βαβυλώνα.
Μεταλαμπαδεύτηκαν δυτικά, περί το 600 π.Χ., απ' αυτή τη σέκτα που ο Χριστός ονόμασε "γεννήματα εχιδνών".
Τόσο απλά.
Ψάξε και θα βρεις τα ίχνη της πορείας τους κατά το παρελθόν, αλλά και το παρόν.
Σχετικά με τις σκοπιμότητες των θεών:
Τι σε κάνει να πιστεύεις πως τα πνευματικά όντα διέπονται από κίνητρα παρόμοια με τα ανθρώπινα και πως εσύ μπορείς να κατανοήσεις αυτά τα κίνητρα; Αδυνατείς να αντιληφθείς άλλου είδους κίνητρα πέραν των διατροφικών/ωφελιμιστικών;
Ρε mnk, μόλις ακύρωσες το ιστολόγιό μου! Νομίζω δεν έχει πλέον λόγο ύπαρξης!
Τι λες ωρέ colaphus; Έχει και παραέχει λόγο ύπαρξης. Μου πήρε 30 χρόνια να φτάσω σ' αυτό το "απλό" συμπέρασμα. Το οφείλω σε κάποιους σαν εσένα.
Φιλάκια.
Δημοσίευση σχολίου