Η γλώσσα είναι πολύ σημαντικό θέμα και θα απασχολήσει διεξοδικότερα προσεχώς αυτήν την σελίδα.
Πρεσβεύω - μαζί με άλλους - ότι η Ελληνική Γλώσσα σχετίζεται άμεσα και με τον προγραμματισμό του γενετικού κώδικα. Τα γράμματα της Ελληνικής Αλφαβήτου αποτελούν αριθμούς. Ο μαθηματικός χαρακτήρας της Γλώσσας συνάπτεται σε αυτό που ο Πυθαγόρας θεωρούσε ως ιεροτάτη των οντοτήτων, δηλαδή ΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ.
Το θέμα αυτό είναι ζωτικής σημασίας και αξίζει ιδιαίτερης προσοχής.
Σημαντικό είναι προς αυτή την κατεύθυνση το βιβλίο του Μιλτιάδη Μαρκάτου "Το DNA ομιλεί Ελληνικά" στις εκδόσεις "Ελληνικός Λόγος", αλλά και το άρθρο στο HELLENIC NEXUS του περασμένου Φεβρουρίου (σελ. 20) που αναφέρεται στις ηλεκτρομαγνητικές ταλαντώσεις του γενετικού κώδικα και την προσομοίωση των τμημάτων του με ηλεκτρικά κυκλώματα, όπου συγκεκριμένα δομικά μέρη επιτελούν λειτουργία αντίστοιχη με αυτή αντιστάσεων, πυκνωτών και πηνίων.
Στην παράθεση της ανάρτησης που ακολουθεί παρέλειψα αρχικά δυστυχώς την πρώτη παράγραφο του κειμένου, που περιέχει όλο το νόημα της αντιρρητικής της, με αποτέλεσμα να προκύψουν κάποια εύλογα ερωτήματα στα σχόλια σχετικά με την συλλογιστική του κειμένου. Την προσθέτω με κόκκινα στοιχεία προς αποκατάσταση του νοήματος και ζητώ συγγνώμη για την μη ορθή παρουσίαση από το neotera.wordpress. com για αυτήν την σημαντική παράληψη.
Γράφει λοιπόν ο φίλος ιστολόγος στην ανάρτησή του:
http://neotera.wordpress.com/
ΙΔΟΥ Η “ΒΕΛΟΥΔΙΝΗ” ΕΘΝΟΚΑΘΑΡΣΗ
Την καθιέρωση της διδασκαλίας της αγγλικής γλώσσας από την 1η τάξη του Δημοτικού ανήγγειλε η υπουργός Παιδείας Αννα Μπίλντεμπεργκ Διαμαντοπούλου. Μιλώντας στο Αλτερ την Παρασκευή στις ειδήσεις του Χαζονικολάου που δεν ζήτησε επεξηγήσεις, η καλή αυτή κυρία δήλωσε πως τα πρωτάκια θα ξεκινήσουν απ’ τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους να μαθαίνουν εγγλέζικα. Δηλαδή, η υπουργός αδιαφορεί αν θα γίνουν σαλάτα τα μυαλά των παιδιών και αν θα υπονομευτεί καίρια η μαθησιακή ικανότητά τους σε τόσο τρυφερή ηλικία.
Αλλά ποιος να ενδιαφερθεί και να μεριμνήσει για τα παιδιά μας ? Τα πρακτώρια που στελεχώνουν το παιδαγωγικό ινστιτούτο, το ναό της αμορφωσιάς και του ανθελληνισμού, των κραγμένων Ρεπούση, Λιάκου επί ΝΔ, ή η Δραγώνα «χωρίς έθνος, χωρίς θρησκεία και χωρίς πτυχίο», η γραμματέας του υπουργείου επί Πασόκ ?
Τα Αγγλικά διδάσκονται στη 3η Δημοτικού κακώς, κάκιστα από το 2007. Η εκμάθηση των ξένων γλωσσών πρέπει να ξεκινά μόλις ολοκληρώνεται μια πρώτη μαθησιακή συγκρότηση στη μητρική γλώσσα. Αυτό το τόσο εύλογο πρόταγμα από παλιά δεν έχει θέση στη Νέα Τάξη αποδόμησης πραγμάτων, αλλά και ανθρώπων απ’ ότι βλέπουμε, στις μέρες μας.
ΙΔΟΥ Η “ΒΕΛΟΥΔΙΝΗ” ΕΘΝΟΚΑΘΑΡΣΗ
Την καθιέρωση της διδασκαλίας της αγγλικής γλώσσας από την 1η τάξη του Δημοτικού ανήγγειλε η υπουργός Παιδείας Αννα Μπίλντεμπεργκ Διαμαντοπούλου. Μιλώντας στο Αλτερ την Παρασκευή στις ειδήσεις του Χαζονικολάου που δεν ζήτησε επεξηγήσεις, η καλή αυτή κυρία δήλωσε πως τα πρωτάκια θα ξεκινήσουν απ’ τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους να μαθαίνουν εγγλέζικα. Δηλαδή, η υπουργός αδιαφορεί αν θα γίνουν σαλάτα τα μυαλά των παιδιών και αν θα υπονομευτεί καίρια η μαθησιακή ικανότητά τους σε τόσο τρυφερή ηλικία.
Αλλά ποιος να ενδιαφερθεί και να μεριμνήσει για τα παιδιά μας ? Τα πρακτώρια που στελεχώνουν το παιδαγωγικό ινστιτούτο, το ναό της αμορφωσιάς και του ανθελληνισμού, των κραγμένων Ρεπούση, Λιάκου επί ΝΔ, ή η Δραγώνα «χωρίς έθνος, χωρίς θρησκεία και χωρίς πτυχίο», η γραμματέας του υπουργείου επί Πασόκ ?
Τα Αγγλικά διδάσκονται στη 3η Δημοτικού κακώς, κάκιστα από το 2007. Η εκμάθηση των ξένων γλωσσών πρέπει να ξεκινά μόλις ολοκληρώνεται μια πρώτη μαθησιακή συγκρότηση στη μητρική γλώσσα. Αυτό το τόσο εύλογο πρόταγμα από παλιά δεν έχει θέση στη Νέα Τάξη αποδόμησης πραγμάτων, αλλά και ανθρώπων απ’ ότι βλέπουμε, στις μέρες μας.
EΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΣΤΑ ΕΓΓΛΕΖΙΚΑ !
Από τις 3 ξένες γλώσσες (Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά) που διδάσκονται οι μαθητές στο δημόσιο σχολείο, η Αγγλική είναι η μόνη που διδάσκεται στο Δημοτικό Σχολείο.
Η Αγγλική γλώσσα διδάσκεται στο Δημοτικό από τη Γ΄ τάξη σε όλα τα σχολεία εκτός από τα 1θέσια, 2θέσια και 3θέσια, τα οποία είναι, κατά κανόνα, σχολεία απομακρυσμένων ή δυσπρόσιτων περιοχών. Στα σχολεία αυτά ο διορισμός εκπαιδευτικού Αγγλικής δεν είναι εφικτός, επειδή είναι αδύνατον ο εκπαιδευτικός αυτός να συμπληρώσει πλήρες ωράριο.
Ο αριθμός των δημοτικών σχολείων όπου διδάσκεται η αγγλική ανέρχεται σε 3.448, έναντι 2.789 που είναι τα ολιγοθέσια (περίπου 45% επί του συνόλου).
Για τη λύση του προβλήματος των ολιγοθέσιων δημοτικών σχολείων, το ΥΠΕΠΘ προωθεί την εφαρμογή του συστήματος της «εξ αποστάσεως» διδασκαλίας.
Η Μπίλεντεμπεργκ Διαμάντω έχει ζητήσει ακόμα από το Νοέμβριο του 2001, επί Σημίτη την καθιέρωση των εγγλέζικων ως επίσημης γλώσσας στην άτυχη ελλαδίτσα.
ΠΡΟΣ ΑΠΟΦΥΓΗΝ ΠΟΛΥΓΛΩΣΣΙΑΣ
Tην καθιέρωση της αγγλικής ως δεύτερης επίσημης γλώσσας του ελληνικού κράτους εισηγήθηκε η ελληνίδα επίτροπος τότε΄Αννα Διαμαντοπούλου σε συνέντευξή της στην Καθημερινή της Κυριακής, με το σκεπτικό ότι “η χώρα θα πρέπει να είναι προετοιμασμένη καθώς στο τέλος του 2006, με την προωθούμενη διεύρυνση και την ένταξη άλλων δέκα χωρών στην ΕΕ, θα τεθεί ευθέως το ζήτημα της πολυγλωσσίας“.
«Η Ευρώπη θα μοιάζει με σύγχρονη Βαβέλ», τονίζει η κ. Διαμαντοπούλου, καθώς θα υπάρχουν είκοσι γλώσσες, αναφέρει το ρεπορτάζ της εποχης. «Ποιος μπορεί να φανταστεί μια ευρωπαϊκή διαδικασία με ταυτόχρονη μετάφραση σε 20-22 γλώσσες;», διερωτάται. Απαντώντας σε όσους έχουν αντιρρήσεις, προβάλλοντας φόβους για απώλεια της εθνικής μας γλώσσας και κληρονομιάς, η ελληνίδα επίτροπος απαντά ότι «οι Έλληνες δεν θα πάθουν τίποτε αν μάθουν να μιλούν το ίδιο καλά με τα ελληνικά και τα αγγλικά».
Ο υπουργός Παιδείας, Πέτρος Ευθυμίου, εξέφρασε τη διαφωνία του με την πρόταση της κ. Διαμαντοπούλου τονίζοντας ότι «η επίμονη και σταθερή θέση της Ελλάδας είναι ότι η ΕΕ πρέπει να προάγει και να σέβεται όλες τις εθνικές γλώσσες των κρατών, οι οποίες πρέπει να θεωρούνται ισότιμες γλώσσες εργασίας. …
Αυτή τη σταθερή θέση διατηρούμε σε όλα τα επίπεδα της ΕΕ, είτε αφορά την Κομισιόν είτε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ή οποιονδήποτε ευρωπαϊκό θεσμό», τονίζει ο κ. Ευθυμίου και προσθέτει ότι «στην Ελλάδα έχουμε μια ανοιχτή πολιτική γλωσσών και στην ελληνική δημόσια εκπαίδευση διδάσκονται αυτή τη στιγμή τα αγγλικά από την τετάρτη δημοτικού, διδάσκονται τα γαλλικά και τα γερμανικά», ενώ το υπουργείο βρίσκεται σε συνεννόηση με την Ιταλία και Ισπανία για την εισαγωγή των δυο γλωσσών. «΄Αρα», κατέληξε ο υπουργός Παιδείας, «καλλιεργούμε την ισοτιμία όλων των γλωσσών και την κυριαρχία της κάθε εθνικής γλώσσας ως επίσημης γλώσσας εργασιών της ΕΕ».
Αντε ρωτήστε τον Ευθυμίου τι λέει σήμερα, να δείτε που όλα στημένα και προαποφασισμένα είναι τα ζητήματα της εθνικής μας αποδόμησης.
11 σχόλια:
Αγαπητέ μου Μποτίλια στο πέλαγος μάλλον ...έρχεται:
http://www.i-reportergr.com/2010/03/blog-post_2791.html
Ομολογώ αγαπητέ Μποτίλια ότι δεν καταλαβαίνω που υπάρχει πρόβλημα με την άποψη της Διαμαντοπούλου. Γιατί είναι δηλαδή λάθος ο στόχος να μιλούν τα παιδιά αγγλικά το ίδιο καλά με τα ελληνικά... Ούτε η Σουηδία, ούτε η Νορβηγία έπαψαν να μιλούν τις γλώσσες τους, κάνοντας ακριβώς το ίδιο. Και πολύ περισσότερο, δεν εθνοαποδομήθηκαν...
Ομολογώ αγαπητέ Μποτίλια ότι δεν καταλαβαίνω που υπάρχει πρόβλημα με την άποψη της Διαμαντοπούλου. Γιατί είναι δηλαδή λάθος ο στόχος να μιλούν τα παιδιά αγγλικά το ίδιο καλά με τα ελληνικά... Ούτε η Σουηδία, ούτε η Νορβηγία έπαψαν να μιλούν τις γλώσσες τους, κάνοντας ακριβώς το ίδιο. Και πολύ περισσότερο, δεν εθνοαποδομήθηκαν...
Η κυρία ραουλιδου μόλις έμαθε την διαφορά N (Newton) και gr (γραμμαρίου) θα περιστρέφετε …..
Απόστολος Αθηναίος
Δυστυχώς στην αναπαραγωγή του κειμένου του neotera.wordpress.com παρέλειψα την πρώτη παράγραφο κατά την αντιγραφή από απροσεξία, με αποτέλεσμα να μην διακρίνεται τελικά η όλη αντιρρητική του κειμένου.
Την πρόσθεσα μετά την ανάγνωση του σχολίου σου, που με βοήθησε να αντιληφθώ την απροσεξία μου.
Εάν παρ' όλα αυτά ισχύει ακόμη το ερώτημα που έθεσες, ευχαρίστως μπορώ να αναφερθώ συγκεκριμένα.
Καλημέρα Μποτίλια.
Υπάρχει και μια υποπαράμετρος: θέλουν να απορροφήσουν τους χιλιάδες αδιόριστους εκπαιδευτικούς, γι'αυτό εισάγουν τη διδασκαλία περισσότερων γλωσσών στα σχολεία.
Η πολυγλωσσία αυτή καθ'αυτή είναι επιθυμητή, όταν οι δομές του εθνικού κράτους έχουν τη στιβαρότητα να τη στηρίξουν και δεν κινδυνεύουν να καταρρεύσουν υπό το βάρος της.
Στην Ελλαδα θα συμβεί το δεύτερο.
@αλλενάκι
Σε σχέση με την πρώτη παράγραφο έχω να πω ότι πλέον είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο ότι τα παιδιά που έρχονται σε επαφή με 2 γλώσσες τις μαθαίνουν παράλληλα και τις ταξινομούν κατάλληλα στον εγκέφαλό τους.
Μόνη προϋπόθεση είναι το κάθε πρόσωπο που έρχονται σε επαφή να τους μιλάει μόνο μια γλώσσα. Π.χ. ο πατέρας Αγγλικά και μόνο αγγλικά και η μάνα Ελληνικά και μόνο ελληνικά. Αλλιώς μπερδεύονται. Αν ο πατέρας τους μιλάει αγγλικά κι ελληνικά δεν ξέρουν τι να του μιλήσουν.
Σήμερα οι σύγχρονες συνθήκες επιβάλλουν την να κατέχεις την αγγλική σε επίπεδο μητρικής γλώσσας. Σωστή η απόφαση της υπουργού αλλά θα πρέπει η διδασκαλία να γίνεται με το σωστό τρόπο ώστε να μην πηγαίνουν χαμένα τα λεφτά και ο κόπος των παιδιών.
Ένας σαραντάρη που ακόμη μαθαίνει αγγλικά.
Αγαπητέ Μποτίλια, δεν είμαι ειδικός επί της γλώσσας, αλλά ομολογώ ότι παρόλη την προσπάθειά μου δεν κατάφερα να βρω το παραμικρό επιστημονικό στοιχείο που να στηρίζει την άποψή σου σχετικά με την σύνδεση ελληνικής γλώσσας και γενετικού υλικού. Όσο για την διγλωσσία των παιδιών, ένας φίλος παιδαγωγός με διαβεβαίωσε ότι ισχύει -σε γενικές γραμμές- ό,τι περιγράφει ο παραπάνω σχολιαστής...
Αγαπητοί προλαλήσαντες
Θα συμφωνήσω σε όλα τα αγαθά παρεπόμενα της εκμάθησης ξένων γλωσσών σε νεαρή ηλικία.
Θα είμαι εξαιρετικά επιφυλακτικός όμως σε ένα σύστημα παιδείας που δεν διδάσκει Φιλοσοφία, Αρχαία Ελληνικά, Αρχαία Τραγωδία - Θέατρο, μετρόπο που να οδηγεί στην ανακάλυψη εκ μέρους των μαθητών των ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΩΝ, ΑΝΥΠΕΡΒΛΗΤΩΝ, ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΝ αληθειών που κρύβονται μέσα τους.
Αντιθέτως. Το σύστημα είναι τέτοιο ώστε ένας μαθητής οδηγείται στο να ΜΙΣΗΣΕΙ όλα τα παραπάνω. Και αυτό δεν είναι τυχαίο αγαπητοί.
(Η κατάργηση του προηγούμενου σχολίου αφορά δικό μου σχόλιο, που παραθέτω εκ νέου εδώ διορθωμένο).
@ Ανώνυμος 13.05, Απόστολος Αθηναίος
Η άποψή σας σχετικά με την δεκτικότητα εκμάθησης των παιδιών όσο αφορά τις γλώσσες είναι πλήρως αποδεκτή. Δεν υποτιμώ τις ικανότητες των παιδιών, ούτε το ευεργέτημα της εκμάθησης ξένων γλωσσών.
Η ουσία όμως βρίσκεται νομίζω στην δομή και τον προσανατολισμό του εκπαιδευτικού προγράμματος καθ' εαυτού. Με αυτήν την έννοια συμφωνώ πλήρως με τον σημαντικότατο εντοπισμό του φίλου Α.Κ. στο προηγούμενο σχόλιο.
Η παρούσα ανάρτηση αφορούσε αναδημοσίευση παραπομπής που έγινε στα σχόλια, για να προβληθεί καλύτερα η συγκεκριμένη άποψη.
Στο διαδίκτυο έχουν γίνει συχνά πολύ καλές αναλύσεις για το πρόβλημα της γλώσσας από αρκετούς ιστολόγους. Συνηθίζω να κάνω δικές μου αναφορές, όταν πιστεύω ότι έχω να παραθέσω κάτι άξιο λόγου, που ίσως να μην έχει εντοπισθεί από κάποιους άλλους. Στο θέμα της γλώσσας, όπως ανακοίνωσα στο κείμενο της ανάρτησης, ερευνώ προς μια συγκεκριμένη κατεύθυνση, που σχετίζεται με προγραμματισμό του γενετικού κώδικα. Εάν καταλήξω σε κάποια συμπεράσματα, ευχαρίστως θα τα παρουσιάσω εδώ και θα τα θέσω σε διάλογο και στην κρίση σας.
Σας ευχαριστώ θερμά που τιμήσατε την συγκεκριμένη ανάρτηση με σχόλια ουσίας.
Μάρτιος 16, 2010
Δημοσίευση σχολίου