09 Φεβρουαρίου, 2012

ΟΔΕΥΟΝΤΑΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΥΠΕΡΒΑΣΗ ΤΗΣ ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑΣ - ΑΠΟ ΤΟΝ THEODOR ADORNO ΣΤΟΝ ΕΡΓΔΗΜΕΡΓ

Τιτάν - Κυνηγός Κεφαλών της Παπούα, Νέα Γουινέα
(τίτανος: άσπρη σκόνη, γύψος στα αρχαία Ελληνικά)
Πολιτισμικό κατάλοιπο των επερχόμενων... "Μεγάλων Παλαιών"
(Ιδιαίτερα σημαντικές οι αντίρροπες σπείρες, τις οποίες φέρει στο μέτωπο)


"ΨΥΧΗΣ ΕΣΤΙ ΛΟΓΟΣ ΕΑΥΤΟΝ ΑΥΞΩΝ"
Ηράκλειτος


1. ΓΡΑΦΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΜΟΙΡΑΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΟΥ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ ΕΝΕΣΤΩΤΟΣ ΕΤΟΥΣ

Το πολυθρύλητο έτος 2012 κτύπησε σήμερα ως πρώτη την θύρα της Ελλάδος.
Διότι τα σημερινά εν Ελλάδι συμβάντα ξεπερνούν σε παγκόσμιο εύρος και την επίθεση των νατοϊκών μισθοφόρων στην Συρία, η οποία ξεκίνησε προσφάτως.
Η σημερινή ημέρα θα καταγραφεί, όχι μόνον για ιστορία της Ελλάδος, ως μια μοιραία ημέρα.
Σήμερα οι πολιτικοί αρχηγοί των τριών κομμάτων, τα οποία είναι προσδεδεμένα στο άρμα της Λερναίας Ύδρας της τριμερούς επιτροπής με εντόπιο εκπρόσωπο τον Luc-α Παπαδήμο συναποφάσισαν το δεύτερο μνημόνιο ως ουσιαστική ταφόπετρα επάνω στη τύποις λειτουργούσα Ελλαδική "δημοκρατία". Όταν μια μπανανία καλυμμένης μορφής μετατρέπεται σε απροκάλυπτη μπανανία, αυτό συνεπάγεται, ότι οι σκηνοθέτες πίσω από τα παρασκήνια που στήθηκε το τσαντίρι κατά το 1825, το οποίον πλάσαραν ως κατάστημα, αποφάσισαν να κατεβάσουν τα ρολά.
Εναποθέτοντας το φύλο συκής από το εξουσιαστικό τοτέμ, δεδομένου ότι αυτό είναι από την κούνια ευνουχισμένο, διαλαλούν - πέρα από προφάσεις μασκαρεμένων ως δήθεν καλογραιών σε οίκο ανοχής - ότι πλέον καταργούνται και τα τελευταία προσχήματα.

Κρύος ιδρώτας περιλούζει πλέον τους ανθρώπους όλων των κοινωνικών τάξεων στην Ελλάδα. Γνωρίζουν - ή στην ελαχίστη των περιπτώσεων διαισθάνονται - ότι το διακύβευμα ξεπερνά κατά πολύ την όποια μείωση επικουρικών συντάξεων, άνοιγμα κλειστών επαγγελμάτων, μισθολογική μείωση ή φορολογική επιδρομή. Ο θλιβερός ρόλος πλασιέ βαζελίνης, τον οποίον υποδύεται ο επικεφαλής της "συμπολιτευομένης αντιπολιτεύσεως" με τις εν ψυχρώ διακηρύξεις μέλους του ομίλου κοινωνικών επιβητόρων, ότι με μένα "θα πονέσει ο λαός λιγότερο" δεν μπορεί πλέον να αντιστρέψει τον φόβο, ότι κατρακυλάμε προς την επιβολή ενός άνευ προηγουμένου δράματος: Το βασικό ερώτημα που θέτει πας νοήμων πολίτης σήμερα, είναι ποια μοίρα επιφυλάσσει σε αυτόν, την κοινωνία και το έθνος στα οποία ανήκει η λεγόμενη "νέα τάξη".

Η επιβολή του νέου μνημονίου ήτο τουλάχιστον από τις πρώτες ημέρες του έτους γνωστή τουλάχιστον σε όσους ενημερώνονται από τα μαζικά μέσα. Για κάποιους, οι οποίοι δεν επιβιώνουν γραπωμένοι σε κοινωνικές ονειρώξεις, αυτό ήταν προφανές εδώ και τουλάχιστον είκοσι έτη. Προς τι λοιπόν σήμερα η ανάρτηση των σημαιών μελανού χρώματος; Ο λόγος των αντιδράσεων πηγαίνει πολύ πιο πέρα από τα αποτελέσματα της προσφάτου "εθνοσωτήριου" συσκέψεως των επωασμένων σκυβάλων, τα οποία πλασάρονται ως κομματικοί πατεράδες. Ο μέσος πολίτης σήμερα αντιλαμβάνεται, ότι οδεύουμε προς λεγόμενη αλλαγή "παραδείγματος", δηλαδή κοσμοειδόλου, το οποίο μορφώνεται από διαφορετικό τύπο εξουσίας, από διαφορετικό "μοντέλο" επιβολής, από διαφορετικό σύστημα επικυριαρχίας και μάλιστα σε παγκόσμιο επίπεδο.

Αν είχαν νου και φρόνηση οι πολίτες των κρατών της βορείου Ευρώπης, θα έπρεπε αυτοί πρώτοι να έχουν κατακλύσει τις οδούς και τις πλατείες προ των κυνοβουλίων των χωρών τους ενάντια στην γκανγκστερικού τύπου επιβαλλόμενη "χρεωκοπία" στην Ελλάδα. Διότι κατ' αυτόν τον τρόπο χρεοκοπούν ανοικτά τα ούτως ή άλλως ανύπαρκτα "ευρωπαϊκά ιδεώδη", η όποια δεοντολογία των ευρωπαϊκών "θεσμών", τουτέστιν το σαθρό επικάλυμμα της Ευρωζώνης, τo οποίo λύνεται και δένεται όπως το λαστιχάκι της μαμάς τους για ένα ζευγάρι νάιλον κάλτσες, όταν είχαν καταφθάσει ως "απελευθερωτές" τα αμερικανάκια στις πυρπολημένες από τον πόλεμο πόλεις τους, για να διαπραγματευθούν με την σικελική μαφία και τον υπόκοσμο της Μασσαλίας το μοντέλο της νέας ευρωπαϊκής "ευημερίας" στα εργαστήρια εμπλουτισμού του οπίου με οξικό ανυδρίτη της french connection.
Αν είχαν νου και φρόνηση τα μιντιακώς αγόμενα και φερόμενα κακέκτυπα του homus economikus βανδαλικού τύπου, θα κατανοούσαν, ότι ο προετεταμένος δείκτης της χειρός, τον οποίον προέβαλε με "άγαλμα" στο εξώφυλλο η φασιστοφυλλάδα "Focus" (εάν είχαν μυαλό οι εκδότες του, θα μπορούσαν να κατανοήσουν, ότι χωρίς την Ελληνική Γλώσσα αντί για φακούς θα φόραγαν βελανίδια στα μάτια τους) και τον οποίον επαναπροέβαλε προσφάτως δια ζώσης έμπροσθεν στους ανταποκριτές η κ. προκαθήμενος του ΔΝΤ. με την χυδαιοτέρα των πεζοδρομιακών χειρονομιών, στρέφεται αναφανδόν εναντίον των ιδίων. Διότι στο πρόσωπον του Ελληνισμού καταπτύεται από τους συγχρόνους κανιβάλους η έννοια της Δημοκρατίας. Άνευ της επιφάσεως της οποίας εάν διαβιούσαν αυτοί, πριν τους συλλάβει η μαμά τους, θα την εξεμαύλιζε ο φεουδάρχης.
Αδυνατούν να κατανοήσουν, ότι στην θέση του σημερινού πειραματόζωου, το οποίον αποτελεί η Ελλάς, αύριο θα βρίσκονται αυτοί. Διότι, ακριβώς όπως διαλύθηκε βάσει υπούλου προγραμματισμού η παραγωγική υποδομή, τόσο στον πρωτογενή τομέα όσο και στην μεταποίηση, στην Ελλάδα, αναλόγως έχει συμβεί και στις χώρες, τις οποίες αυτοί θεωρούν "δικές τους". Η αποδημία του "παραγωγικού" κεφαλαίου στις περιοχές της συγχρόνου απανθρώπου δουλείας και στις περιχές των απεράντων φυτειών μεταλλαγμένων, έχουν εξασθενίσει βάναυσα τους εγχωρίους παραγωγικούς τομείς στα υπερόγκως χρεωμένα κράτη της Ευρώπης. Και εναπόκειται στους αληταμπουράδες των λεγόμενων ¨οίκων αξιολόγησης" και στις χρηματιστικές αλχημείες των υπερεθνικών τραπεζοτεράτων να τα υποβαθμίσουν δια νυκτός σε πρώτη φάση και στη συνέχεια δια της φαρμακείας του λεγόμενου "διαρκούς χρέους" (perpetual debt) να τα κηρύξουν υπό πτώχευση. Η "δημιουργική λογιστική" αποτελεί τον υποβιβασμό της οικονομίας σε φαντασιακού τύπου πλασματική διάσταση, όπου η μόνη ισχύουσα λογική είναι αυτή των προγραμμάτων επιβεβλημένης δια τεχνασμάτων υπερχρεώσεως και πτωχεύσεως.
Η σημερινή συμπεριφορά των ευρωπαίων "πολιτών" ομοιάζει με την αναισθησία της Ελλαδικής κοινής γνώμης έναντι του ολοκαυτώματος στην γείτονα Γιουγκοσλαβία, όταν οι σημιτάνθρωποι διακήρυσσαν την Ελλάδα ως "πόλο σταθερότητας και ανάπτυξης" στα Βαλκάνια. Η βαυκαλιστική νοοτροπία του "ανήκομεν εις την Δύσιν" της "λαϊκής δεξιάς", η φασιστική - λαϊκιστική νοοτροπία της υποταγής στα ένστικτα του καταναλωτισμού με ταυτόχρονη "προοδευτική" φρασεολογία των ουραγών του "Πα""σο""κ", η πολιτική κοινωνικής ενσωμάτωσης και βολέματος της συστημικής "αριστεράς" και η "επαναστατική" μπουρδολογία των εξωκοινοβουλευτικών ομάδων έστρωσαν το δρόμο στην σημερινή διαδικασία επιβολής αλλαγής "παραδείγματος".

Η πτώχευση οδηγεί αναμφιβόλως στην υποδούλωση. Όπως όμως έχω αναλύσει σε προηγούμενα κείμενα, θεωρώ την οικονομία ως μέσο και όχι ως σκοπό της εξουσίας.
Κατά συνέπεια, η αρπαγή του εθνικού πλούτου, στην οποία αναφέρονται όλοι όσοι κρατούν κριτική στάση απέναντι στα πράγματα, αποτελεί κατά την άποψή μου μόνο ένα ενδιάμεσο στόχο, ο οποίος αποτελεί προϋπόθεση για αυτά που αποτελούν την εν τέλη στόχευση.
Ούτε είναι δυνατόν η αλλαγή "παραδείγματος" να εκτυλίσσεται στην Ελλάδα, κύρια για να μετατραπεί ο Ελληνικός λαός σε πολύ φθηνή εργατική δύναμη. Ο τεράστιος φυσικός πλούτος της χώρας παρέμεινε κατά τη φάση τής κεφαλαιοκρατικής - επεκτατικής ανάπτυξης της παγκόσμιας αγοράς σχεδόν ανεκμετάλλευτος. Η ψυχολογία της "ψωροκώσταινας", η οποία εντέχνως καλλιεργήθηκε, προϋπόθετε την αποσιώπησή του. Στους Έλληνες επιβλήθηκε έξωθεν και άνωθεν μια ατμόσφαιρα ασημαντότητος, μέσα στα πλαίσια της οποίας έπρεπε να εξοστρακισθεί κάθε προοπτική, κάθε φιλοδοξία, κάθε δημιουργικό όνειρο. Και όσο αφορά το εργατικό δυναμικό, το οποίο εκπροσωπεί εν τέλει ο Ελλαδικός πληθυσμός, αυτό είναι πράγματι αμελητέο μπροστά στις τεράστιες ανθρωποφάρμες των αναδυόμενων οικονομιών στα πλαίσια της "νέας τάξης".
Αλλού λοιπόν πρέπει να αναζητηθεί η ουσία της προσπάθειας να υποδουλωθεί - ή και να εξουδετερωθεί - ο Ελληνικός λαός.

Κάποιοι αναρωτήθηκαν για ποιο λόγο δεν έλαβαν χώρα εγκαίρως κινητοποιήσεις διαμαρτυρίας ενάντια στην συμφωνία του νέου μνημονίου. Από αυτά που προηγήθηκαν όμως, έχει καταστεί κοινός τόπος σε όλους τους ανθρώπους, οι οποίοι διαθέτουν εχέφρονα μαχητική ετοιμότητα, ότι η λερναία ύδρα δεν ανατρέπεται με το να γίνουν αυτοί λεία για μια ακόμη φορά στα ρόπαλα και τα δηλητήρια των επωασμένων μόγλυδων αντεροβγαλτών της Eurogendfor στην πλατεία Συντάγματος. Η διαμαρτυρία συνεπάγεται πλέον άγρια καταστολή και εφ' όσον δεν υπάρχει ένα οργανωμένο λαϊκό κίνημα, το οποίο να είναι εις θέσιν να αντιτάξει ανώτερες μορφές πάλης, έχει γίνει πλέον κατανοητό, ότι τα πανό και οι πορείες συνιστούν διαδικασία εκτόνωσης. Για την φασιστική νοοτροπία και την ψυχρή τακτική αυτών που κρατούν και το καρπούζι και το μαχαίρι, οι λαϊκές κινητοποιήσεις με τον τρόπο που έλαβαν χώρα μέχρι τώρα, δεν συνιστούν ουσιαστική πίεση. Από την στιγμή, που το σύστημα αυτοδιαλύεται εκ των έσω και δεν το ενδιαφέρει πλέον η νομιμοφάνειά του, αλλά αποσκοπεί το ίδιο στην πλήρη απαξίωσή του, με βάση την διακηρυγμένη στρατηγική "ORDO EX CHAOS", δεν δίνει δεκάρα για το πόσο αίμα μπορεί να χυθεί. Μέχρι στιγμής έχει δώσει πλείστα όσα παραδείγματα της πλέον χοντρόπετσης αυθαιρεσίας, μετατρέποντας το σύνταγμα σε κουρελόχαρτο και αποκαλύπτοντας, ότι υπάρχει στην πραγματικότητα μόνο μένα κόμμα στην Ελλάδα, αυτό του απροσχημάτιστου και συνεπτυγμένου ανθελληνισμού.

Η ανατροπή εδράζεται στην ουσιαστική αντίσταση. Και αυτή συνιστά, πριν μετατραπεί σε συλλογική δράση, μια εσωτερική ετοιμότητα των ανθρώπων. Αυτή έχει κάποιες πολύ, μα πάρα πολύ συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Αυτές δεν διέπονται κυρίως από την ανεξέλεγκτη οργή, αλλά από πολλαπλή επίγνωση (σας παρακαλώ θερμά αυτή να μην συγχέεται με την απόγνωση) η οποία βρίσκει διέξοδο με πολύ συγκεκριμένη προοπτική. Η ΠΑΛΙΚΑΡΙΑ, Η ΓΕΝΝΑΙΟΤΗΤΑ, Η ΑΥΤΟΘΥΣΙΑ, Η ΑΝΙΔΙΟΤΕΛΗΣ ΔΙΑΘΕΣΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ - ΟΠΩΣ ΑΝΕΦΕΡΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΑΝΑΡΤΣΗ-ΣΥΝΙΣΤΟΥΝ ΤΟ ΕΝΑ ΣΚΕΛΟΣ ΤΟΥ ΗΡΩΙΣΜΟΥ. ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΣΥΝΙΣΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΤΕΧΝΟΓΝΩΣΙΑ.

Η τεχνογνωσία, στην οποία αναφέρομαι, δεν βρίσκεται ούτε στα μαρξιστικά κιτάπια, ούτε στα εγχειρίδια οδηγιών για οδομαχίες, ή ακόμη για λαϊκούς πολέμους. Δεν βρίσκεται ακόμη ούτε σε κανένα από τα υπάρχοντα αναμφιβόλως αξιόλογα πονήματα φιλοσοφικών, κοινωνικών, ψυχολογικών, πολιτικών ή "συνωμοσιολογικών" πραγματειών καθ' εαυτό, το οποίο μπορεί να σχετίζεται αμέσως ή εμμέσως με την όποια ανατροπή της όποιας εξουσίας.

Η τεχνογνωσία αυτή βρίσκεται αφ' ενός μεν μέσα στην σύνολη συσσωρευμένη εμπειρία των αγώνων της ανθρωπότητος ενάντια στην αλλοτρίωση, τον εξουσιασμό και τον ετεροκαθορισμό της. Κατά συνέπεια είναι αναγκαίο να επιχειρηθεί μια απόσταξη των βασικών της συμπερασμάτων, ώστε να ακολουθήσει μια σύνθεση των συμπερασμάτων αυτών σε μια σύγχρονη επαναστατική θεωρία.
Αυτή η τεχνογνωσία βρίσκεται αφ' εταίρου στα χέρια της Πρόνοιας. Η εκπόνηση κάθε λειτουργικής θεωρίας συνιστά μια γνωστική διαδικασία. Με αυτήν την διαπίστωση τίθεται επί τάπητος το μεγάλο ζήτημα της γνωσιολογίας. Περί αυτού έχει δαπανηθεί άφθονο μελάνι διαχρονικά, τόσο από τις διάφορες φιλοσοφικές θεωρήσεις, όσο και από τις διάφορες πρωτοβουλίες κοινωνικών ανατροπών στον θεωρητικό και στον πρακτικό τομέα.

Όπως κατέδειξε με την πρόσφατη σειρά των αναρτήσεων του εδώ, σχετικά το "Βιβλίο της Ζούγκλας" ο ΕργΔημΕργ, η μυθοπλασία δεν αποτελεί μια παρωχημένη ιστορικώς μορφή επηρεασμού και δομήσεως του ψυχισμού σε ατομικό επίπεδο με σοβαρές κοινωνικές προεκτάσεις, καθώς και μεταβιβάσεως κωδικοποιημένης γνώσεως, αλλά εξακολουθεί να εφαρμόζεται με καλυμμένο, αλλά έντονο τρόπο και στην σύγχρονη εποχή.

Ως οπαδός της Πλατωνικής φιλοσοφίας πιστεύω, ότι ισχύει η Πλατωνική διαπίστωση, ότι η γνώση επιφυλάσσεται δια τους εναρέτους. Η γνωστική πορεία δηλαδή συνδέεται με το στοιχείο της αποκαλύψεως.
Οι μεγάλες, καθιερωμένες φιλοσοφικές σχολές αγνοούν ή παρακάμπτουν αυτό το δεδομένο, εστιάζοντας στο γνωστικό υποκείμενο αποκλειστικά το κέντρο της επίτευξης της γνώσεως. Διαφωνούν και αντεπιχειρηματολογούν βασικά μόνον ως προς τον τρόπο που μπορούμε να φθάσουμε στην γνώση. Η αρχική ρήξη στην Ευρωπαϊκή φιλοσοφία εκδηλώθηκε μεταξύ του Λάιμπνιτζ, ως κύριου εκπροσώπου του ορθολογισμού, ο οποίος σχημάτισε την θεωρία, ότι μπορούμε να φθάσουμε στην γνώση αποκλειστικά με την έμφυτο νόηση, επεξεργαζόμενοι αρχετυπικά νοητικά δεδομένα, χωρίς να είναι απαραίτητο να δραστηριοποιηθούν οι αισθήσεις, και αυτών που διαμόρφωσαν την σχολή του Αγγλικού εμπειρισμού. Αυτοί υποστήριξαν, ότι η γνώση μπορεί να έχει αφετηρία μόνο τις αισθήσεις, στα πλαίσια εργαστηριακών πειραματισμών, οι οποίοι οδηγούν στην διαμόρφωση της εμπειρίας. Στην ουσία αυτές οι δυο σχολές κυριάρχησαν, ενώ κάποιες άλλες σημαντικές φιλοσοφικές τάσεις, οι οποίες συγκροτήθηκαν στην συνέχεια, επισυγκέντρωσαν την προσοχή στον ηθικό τομέα. Ο Υπαρξισμός διαμόρφωσε την έννοια της Υπέρβασης (trancedence) η οποία όμως, παρά την μεγάλη σημασία της, εδράζεται και αυτή στην ηθική ελευθερία και την συνείδηση του ατόμου.

Οι μύθοι λειτουργούν με σύμβολα. Ο γνωστικός χειρισμός τους σε βάθος προϋποθέτει την ερμηνεία των συμβόλων. Όμως, όπως δηλώνει ο όρος, στην διαδικασία αυτή ενέχεται ο Ερμής, ώς θεότης ή υπερβατικό στοιχείο. Για την γνωστική προσέγγιση του μύθου, πιστεύω, ότι δεν επαρκούν η νόηση και η αισθητηριακή εμπειρία, αλλά προϋποτίθεται και κάτι βαθύτερο, το οποίο αποδέχονται όλες οι τάσεις, οι οποίες ασχολούνται με την λειτουργικότητα των συμβόλων, τις ερμηνείες τους και τούς αποσυμβολισμούς. Μπορεί να περιγράφουν την ανάλογο διαδικασία με διαφορετικούς τρόπους, προσδίδοντάς της διαφορετικές ονομασίες.

Η τεχνογνωσία λοιπόν του Ηρωισμού, δεν μπορεί να παρακάμπτει μια βαθιά εσωτερική αναζήτηση. Η διαδικασία της κοινωνικής ανατροπής διέρχεται από την προτροπή του Σωκράτη "σκάπτε ένδον". Η ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΟΔΟΣ Η ΟΠΟΙΑ ΣΥΝΔΕΕΙ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΜΕ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΣΤΗ ΒΑΣΗ ΤΗΣ ΑΝΑΤΡΟΠΗΣ. Η ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΠΡΟΫΠΟΘΕΤΕΙ ΤΗΝ ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ ΚΑΙ Η ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ ΕΠΕΝΕΡΓΕΙ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ.
Αυτές οι διαπιστώσεις δεν μπορούν να έχουν αξία ως αφηρημένα σχήματα, αλλά καλούνται να βρουν συγκεκριμένη πρακτική εφαρμογή στην επαναστατική διαδικασία.

Η αυτογνωσία αντιφάσκει στην έξωθεν και άνωθεν επιβεβλημένη αλλοτρίωση, στον εντοιχισμό του ανθρώπου στα δικτυώματα του Μάτριξ. Η ρωγμή στο Μάτριξ προϋποθέτει την οδό της αυτογνωσίας. Αυτή όμως δεν είναι δυνατόν να προσεγγισθεί μόνο μέσα στο ατομικό περίβλημα, ως ατομικό δράμα του ανθρώπου. Εάν δεν επεκταθεί στον σύνολο άνθρωπο, ως φορέα του πανανθρώπινου δράματος, ως ατομική πρόκληση τού συλλογικώς ζητουμένου, δεν μπορεί να είναι επιτεύξιμη η Αυτογνωσία και η Ανατροπή.
Αυτά τα δύο αποτελούν το σημείο τομής του προσωπικού με το συλλογικό.
ΕΙΝΑΙ ΑΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΣΤΑΘΕΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΧΩΡΙΣ ΤΟΝ ΣΥΝΕΧΗ ΚΑΙ ΑΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΤΟ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΟΣ.

ΤΟ ΣΥΝΘΗΜΑ ΠΟΥ ΔΙΑΤΥΠΩΣΕ Ο ΜΠΕΡΤΟΛΝΤ ΜΠΡΕΧΤ "ΚΑΝΕΝΑΣ Η ΟΛΟΙ" ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΤΗΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΣΤΟΧΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΕΠΙΤΑΓΗΣ.


2. ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟΜΥΘΟΠΟΙΗΣΗ - ΔΡΟΜΟΙ ΤΑΥΤΟΣΙΜΟΙ

...ο Ηρακλής διαφέρει από τον Μόγλη, ως προς το ότι το προχώρησε το θέμα, φορώντας πλέον μόνιμα τη λεοντή. Δηλαδή, πήρε τη θέση του φονευθέντος λέοντος, ταυτίστηκε με το λιοντάρι, έγινε το λιοντάρι...
...Ανεβείτε στο λιοντάρι και αφήστε το να σας οδηγήσει!

ΕργΔημΕργ


Όπως προανέφερα, αυτά που ανέλυσε ο ΕργΔημΕργ στις προηγούμενες αναρτήσεις, πέρα από την σημαντικότατη ενασχόληση με σύμβολα, τα οποία θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε "κυριαρχικά", με την έννοια ότι ανήκουν σε αυτά τα οποία επικρατούν από πλευράς συχνότητος αναφορών στην σφαίρα των συμβόλων, έχουν πολύ αποκαλυπτικές προεκτάσεις, όσο αφορά την συνέχιση της του φαινομένου της μυθοπλασίας στην σύγχρονη εποχή.
Η εποχή μας υποτίθεται ότι χαρακτηρίζεται από το αντίθετο πνεύμα και πρακτική, η οποία συνίσταται στην απομυθοποίηση. Τόσο η μυθοπλασία, όσο και η απομυθοποίηση αποτελούν διεργασίες, οι οποίες λαμβάνουν χώρα χωρίς κάποιος - ή κάποιοι - να έχουν προβεί προηγουμένως σε ακριβή ορισμό τους. Παρ' όλο, ότι και για τις δυο αυτές διεργασίες έχουν γραφεί σημαντικότατα πονήματα, τα οποία επιχειρούν να προσδιορίσουν αυτές τις έννοιες και να φωτίσουν το περιεχόμενό τους. Παρά ότι οι διάφορες πραγματείες επ' αυτών των θεμάτων εκκινούν συχνά από διαφορετικές αφετηρίες και συχνά επιχειρούν να αντικρούσουν αμοιβαία τα συμπεράσματα στα οποία αυτές καταλήγουν, δεν παύουν να έχουν όλες σημαντική αξία. Δεν είναι κυρίως το πνεύμα, ή οι στόχοι, που αυτές προτίθενται να υπηρετούν αυτά, που προσδίδουν στις διάφορες περί μυθοπλασίας και απομυθοποίησης θεωρήσεις την υπέχουσα αξία, αλλά η ίδια η βασική τους αναφορά, η οποία εστιάζεται με τον όποιον τρόπο στον μύθο.

Ο γράφων απέχει παρασάγγας, ως μη ειδικός, να έχει εξαντλήσει την υπάρχουσα βιβλιογραφία επί του θέματος. Θεωρών όμως την θρησκεία ως βάση επί της οποίας αναπτύσσεται το σύνολο οικονομικό και κοινωνικό εποικοδόμημα, τουτέστιν οι σχέσεις εξουσίας, κατηύθυνε τις όποιες μελέτες του ισοβαρώς, τόσο προς τα κείμενα της πολιτικής χειραφετήσεως, όσο και προς την θρησκειολογία. Ως εκ τούτου, φρονώ, ότι είμαι εις θέσιν να γνωρίζω στοιχειωδώς, τόσο τις υπάρχουσες σχολές σκέψης, οι οποίες υφίστανται, όσο και τις βασικές θεωρήσεις, οι οποίες κυρίως παρατίθενται σε κάποια βασικά έργα. Βασικά, όχι υπό την έννοια ότι αυτά έχουν τύχει πάντοτε της ευρείας μελέτης που τους προσήκει, αλλά υπό την έννοια, ότι θεμελιώνουν αυτές τις βασικές θεωρήσεις, οι οποίες και ορίζουν το πεδίο των αντιλήψεων.
Είναι εκ προοιμίου κατανοητό, ότι τα όσα κατατίθενται σχετικά με την μυθοπλασία και την απομυθοποίηση στην συνέχεια, δεν αποσκοπούν να εντρίψει η σελίδα σε θέματα με ακαδημαϊκή στόχευση, αλλά να προσεγγισθούν μια σειρά δεδομένα, τα οποία αποτελούν προϋπόθεση για την ρωγμή στο Μάτριξ. Δεδομένου, ότι τόσο αυτοί που το αναπαράγουν, όσο και αυτοί που το αντιμάχονται μέχρι σήμερα κατέφυγαν βασικά στα εκφραστικά μέσα του μύθου, δηλαδή ένα επικοινωνιακό σύστημα, το οποίο στηρίζεται σε συστηματική δόμηση συμβόλων. Αυτό φαίνεται πολύ παραστατικά, τόσο στον Πλατωνικό μύθο του "Σπηλαίου", όσο και στην κινηματογραφική σειρά ταινιών "Μάτριξ". Ας μην παραβλέπουμε, ότι οι μέθοδοι υποβολής και επηρεασμού του μέσου ανθρώπου, στηρίζονται από την εποχή που δόθηκαν τα αποκαλούμενα "Πρωτόκολλα των Σοφών της Σιών"
στην δημοσιότητα, στις ¨κινούμενες εικόνες", δηλαδή τον κινηματογράφο και την τηλεόραση. Ο γραπτός λόγος, ο οποίος κυριαρχούσε στην διαδικασία της συνειδησιακής διαμορφώσεως, μετά την ανακάλυψη της τυπογραφίας, περιθωριοποιήθηκε σημαντικά με την ανακάλυψη του κινηματογράφου, η οποία σημάδεψε μια καμπή στον τρόπο επηρεασμού. Στην σημερινή φάση, η νέα ποιοτική καμπή, την οποία επιφέρει η εξάπλωση του διαδικτύου, σε συνδυασμό με την ανάπτυξη των λεγόμενων πολυμέσων, θέτει στην διάθεση ενός εκάστου τόσο την δυνατότητα παραγωγής και αναπαραγωγής κειμένων, όσο ήχου και εικόνας. Αυτή η πλατφόρμα παρέμβασης, ως διαδράση, ανοίγει την προοπτική ξεπεράσματος της μυθοπλασίας και απομυθοποίησης, εφ' όσον εκδηλωθεί η αντίστοιχη υποκειμενική ανταπόκριση, με αποτέλεσμα να δομηθεί λόγος πέραν των συμβόλων ως κώδικες οι οποίοι χρήζουν ερμηνειών, με αναφορά στο καθ΄εαυτό περιεχόμενο. Αυτό όμως για να καταστεί δυνατόν, προϋποτίθεται μια αποκαλυπτική ενασχόληση, τόσο με την διαδικασία της μυθοπλασίας, όσο και της απομυθοποιήσεως, που να οδηγεί και τα δύο στα όριά τους. Αυτό δεν μπορεί να γίνει διαφορετικά, παρά με το να συσταθεί μια σύγχρονη επαναστατική θεωρία, δηλαδή μια θεωρία ανατροπών, η οποία το πρώτο και βασικό το οποίο θα αμφισβητεί είναι τα αυτονόητα των συμβατικών θεωρήσεων, που συνδέονται άμεσα και έμμεσα με το κοινωνικό γίγνεσθαι.

Ένα ζήτημα κεντρικής σημασίας αφορά την ποιότητα των μύθων. Στα πλαίσια της μυθοπλασίας κινήθηκαν τόσο οι θιασώτες της χθόνιας λατρείας, όσο και αυτοί, οι οποίοι την αμφισβήτησαν.
Οι μύθοι αποτελούν συστήματα δεδομένων, τα οποία στηρίζονται στην εξιστόρηση μορφοπλαστικών συμβολισμών. Οι μορφές οι οποίες εμπλέκονται, συνίστανται είτε από φυσικώς υπαρκτά ήδη, όπως άνθρωποι, ζώα, φυσικοί χώροι (σπήλαια, λίμνες) είτε από υπερφυσικές οντότητες, όπως θεότητες, τέρατα, ή μορφές, οι οποίες προσομοιάζουν προς τις φυσικές, χωρίς όμως να υπάρχουν στην φύση, όπως ο Πήγασος και ο Μονόκερως.
Πέραν των μορφοπλαστικών συμβολισμών υπάρχουν και οι αφηρημένοι, όπως ο Αιγυπτιακός σταυρός, το τρίγωνο με τον οφθαλμό και η πεντάλφα. Μη μορφοπλαστικά σύμβολα είναι και τα αμέσως λειτουργικά (υπό την έννοια ότι δεν χρειάζονται συνειρμούς) στα οποία εντάσσονται τα γράμματα και τα σύμβολα των αριθμών.
Υπό την ευρεία έννοια, κάθε τι το οποίον υπάρχει και δημιουργεί ερεθίσματα στην ανθρώπινη πρόσληψη, μπορεί να θεωρηθεί σύμβολο ή "σημείο". Δεδομένου, ότι, ότι καταγράφεται μέσω των αισθήσεων, αλλά και ότι παράγεται πέραν αυτών, είτε μέσω της νοήσεως, είτε μέσω ψυχολογικών διαδικασιών, οδηγεί την ανθρώπινη φυσιολογία σε αντιδράσεις βιοηλεκτρικού και βιοχημικού χαρακτήρα, επηρεάζοντας ταυτοχρόνως και τις πάγιες λειτουργίες του οργανισμού.

Ο αφηγηματικός χαρακτήρας των μύθων ανάγεται στον αρχαϊκό τους χαρακτήρα. Πριν ανακαλυφθεί η γραφή επιχειρήθηκε με αυτόν τον τρόπο να συμπυκνωθούν εμπειρίες και μηνύματα, τα οποία κρίθηκαν ζωτικής σημασίας, ώστε να καταστούν μεταδόσιμα. Αυτά επιχειρούν να δομήσουν το συλλογικό ασυνείδητο, ως σύστημα στοιχείων αυτοκαθορισμού, που ισχύει για τα εκάστοτε κοινωνικά σύνολα. Οι βασικοί συμβολισμοί αποκτούν στα πλαίσια των εποχών της εξέλιξης στοιχειώδη και αυτονόητο χαρακτήρα, με αποτέλεσμα ο πρώτος ψυχολόγος, ο οποίος επιχείρησε να προσεγγίσει, αναλύσει και συστηματοποιήσει αυτές τις κατηγορίες, ο Καρλ Γκούσταβ Γιουνγκ, να αναφερθεί σε "αρχέτυπα". Αυτοί οι συμβολισμοί, οι οποίοι έχουν εντυπωθεί στην βάση της σκέψης και ενισχυθεί με συλλογική διαδικασία στα πλαίσια του κοινωνικού δούναι και λαβείν, διέπουν στην συνέχεια την μέση νοοτροπία.
Είναι επόμενο, αυτοί οι οποίοι αποσκοπούν να καθιερώσουν ένα συγκεκριμένο καθεστώς, δηλαδή συγκεκριμένο τύπο σχέσεων εξουσίας, οι οποίες διέπουν την αναπαραγωγή όλων των άλλων σχέσεων σε επίπεδο θρησκευτικών, οικογενειακών, οικονομικών, παραγωγικών κλπ. συνθηκών και διαδικασιών, να επιχειρούν πρωτίστως να καθορίσουν την βάση του σκέπτεσθαι των μελών την κοινωνίας, τον αυτοκαθορισμό τους έναντι του κοινωνικού συνόλου και του κόσμου, τις στοιχειώδεις
δομές του αυτονόητου, ως εκ προοιμίου δεδομένου και μη αποδεχομένου υπό οιασδήποτε βάσεως αμφισβήτηση.
Ο άνθρωπος, από την στιγμή που γεννιέται, υφίσταται μια διαδικασία ενσωμάτωσης στο κοινωνικό σύστημα, στο οποίο ανήκει. Τα πρώτα οργανωμένα σύμβολα, του τα οποία του προβάλλονται, είναι οι πρώτες λέξεις, οι οποίες του μεταδίδονται συγκεκριμένα. Πολύ σύντομα , σε πρώιμο νηπιακό στάδιο, του εμφυσούνται εκείνοι οι συμβολισμοί, οι οποίοι έχουν απαγορευτικό ή προειδοποιητικό χαρακτήρα. Στο νήπιο αυτά καταγράφονται με έμφαση, διότι συνδέονται με την επιβίωσή του.
Σε παιδική ηλικία ο άνθρωπος έρχεται σε επαφή με την πρώτη μορφή του μύθου, η οποία είναι το παραμύθι. Έκτοτε το παραμύθιασμα θα τον συνοδεύει με τον πλέον αδυσώπητο τρόπο σε όλη την ζωή του. Τεράστιοι μηχανισμοί κοινωνικής ενσωμάτωσης, ως ιμάντες μιας νοητικής, ψυχικής και σωματικής μηχανικής, θα διέπουν - κυρίως ανεπαίσθητα - κατά κόρον τα γρανάζια της σύνολης αναπαραγωγής του. Ο άνθρωπος θα έχει δικαίωμα να κάνει ότι θέλει. Να σκέπτεται όπως επιθυμεί. Να δρα πλήρως κατά βούληση. Να αναπτύσσει τις ικανότητες, τις ροπές και τις κλίσεις του με βάση τις προαιρέσεις του. Όλα αυτά όμως μέσα σε αυστηρά προκαθορισμένα επίπεδα, ενώ θεωρεί τον εγκλωβισμό του μέσα σε αυτά τον μόνο δυνατό, αλλά και πλήρως αυτονόητο τρόπο υπάρξεως. Αυτό άλλωστε τού υποδεικνύουν όσα αντικρίζει γύρω του. Κατ' αυτόν τον τρόπο, από αναπαραγόμενος μετατρέπεται ταυτοχρόνως και σε αναπαραγωγό για τους άλλους γύρω του.
Το όλο σύστημα ομοιάζει με τον τρόπο λειτουργίας των μηχανών παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος. Αφού ο στάτωρ θέσει σε περιστροφή, μέσω μιας σχετικά μικρής τάσεως εκκινήσεως τον ρότορα, αυτός εξακολουθεί πλέον να περιστρέφεται χωρίς άλλη έξωθεν δύναμη. Η δύναμη αναπαραγωγής του συστήματος αποκτά τοιουτοτρόπως ενδημικό χαρακτήρα.
Το κάρβουνο, το οποίο ζεσταίνει τον λέβητα της ενδημικότητος είναι Ο ΜΥΘΟΣ. Τόσο ως ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ, αλλά και ΩΣ ΑΠΟΜΥΘΟΠΟΙΗΣΗ με ένα πολύ πονηρό τρόπο, στον οποίον έπεται αναφορά.

Συνεχίζεται...

7 σχόλια:

HellCombatant είπε...

http://www.youtube.com/watch?v=LLH3I9QuSCM&feature=related

Μποτίλια στο Πέλαγος είπε...

@ HellCombatand
Ευχαριστώ για τον σύνδεσμο.
Δυστυχώς από Γερμανία δεν ανοίγει, λόγω υποτιθέμενων δικαιωμάτων.

Χριστίνα είπε...

Εκπληκτικό .Είχα ακούσει γι αυτά που γράφεις αλλά μέχρι σήμερα δεν είχα μπει στην διαδικασία να τα διαβάσω ενδελεχώς.Πολύ πλατωνική σκέψη .

xrhxa είπε...

Kαλησπέρα αγαπητέ πελαγοφίαλε...

Η διαδικασία ενσωμάτωσης του ανθρώπου είναι φυσιλογική και κάθε κοινωνία έχει τα δικά της συστήματα ενσωμάτωσης που δεν διαφέρουν ουσιαστικά σε τρόπο αλλά σε επουσιώδη και δευτερεύοντα θέματα, και σύμφωνα με την επικρατούσα ιδεολογία και πρακτική...είναι δε τόσο απαραίτητη στον άνθρωπο που περιπτώσεις που αναφέρονται σε πραγματικούς "μόγληδες" που αναθρέφτηκαν από τα ζώα , ή ζήσανε με τα ζωά σε κρίσιμα ηλικιακά στάδια , από νεογέννητα δηλαδή μέχρι και την ηλικία των οχτώ και δεν ήρθαν σε επαφή με οργανωμένη κοινωνία, η ανάπτυξη του λόγου και των ανώτερων διαδικασιών της σκέψης και της λογικής ποτέ δεν επισκεύτηκε πόσο μάλλον να εγαγκατασταθεί στα κεφάλια αυτών των "μόγληδων".
Είναι από αυτό λοιπόν προφανές ότι ο άνθρωπος για να γίνει άνθρωπος πρέπει να εκπαιδευτεί κατάλληλα απ΄' την στιγμή της γέννησής του έως την πλήρη κονωνικοποίησή του.
Ανάλογα πειράματα που έγιναν σε ζώα, απέδειξαν ότι ακόμη και βασικές λειτουργίες , όπως η όραση, αν δεν ενεργοποιηθούν στο κατάλληλο πεδίο του εγκεφάλου , μέχρι μια κρίσιμη ηλικία του οργανισμού, από εκεί και μετά παραμένουν σε αχρηστία.Να αναφέρω ένα παράδειγμα για να γίνω πιο συγκεκριμένος: σε νεογέννητο γατί κλείσανε ερμητικά το ένα μάτι μέχρι την ηλικία που θεωρείται κρισιμη για τις γάτες δλδ τους τρεις μήνες.Το γατί έμεινε τυφλό από το μάτι εκείνο . Όταν μετά από τρεις μήνες του αφήσανε ελεύθερο το μάτι, το γατί δεν έβλεπε από το μάτι εκείνο.Το μάτι δεν είχε πρόβλημα, ούτε το οπτικό νεύρο, αλλά το σημείο του εγκεφάλου που δεν ενεργοποιήθηκε έγκαιρα , ήταν πια ανενεργό.
Έτσι και σε περιπτώσεις που θεωρούμε ότι η εκπαίδευση του ανθρώπου αφήνει κενά σε τομείς και δραστηριότητες κτλ, όταν χρειαστεί να ενεργοποιηθεί τομέας του εγκεφάλου που δεν έχει πάρει τα ανάλογα ερεθίσματα μέχρι την κρίσημη ηλικία που στον άνθρωπο είναι τα τρία έως οκτώ χρόνια, αναλόγως το πεδίο δλδ, τότε είναι αδύνατον ο άνθρωπος αυτός να μπορέσει να σκεφτεί και να πράξει με εκείνο το πεδίο του εγκεφάλου που θα χρειαστεί , αλλά είναι ανενεργό.
Να πούμε ένα παράδειγμα για να γίνουμε πιο κατανοητοί; Αν υποθέσουμε ότι ο άνθρωπος μπορεί να χρησιμοπιήσει την "τηλεπάθεια" για συνενόηση, πράγμα που θεωρείται από πολλούς δυνατό...το ότι δεν είναι ευρέως διαδεδομένο είναι γιατί δεν έχει ενεργοποποιηθεί το κατάλληλο νευρικό κέντρο , στην κατάλληλη βρεφική ηλικία.Πράγμα που στο μέλλον θα είναι -λένε- τόσο φυσικό όπως σήμερα η ομιλία...


Η σημερινή εικόνα του ανθρώπου, που μέσω της εικόνας της τηλεόρασης που έχει εισχωρήσει μέσα στα σπίτια...μέσα στις "εστίες" μας, με τα παιδικά κινούμενα σχέδια να διαμορφώνουν τους χαρακτήρες των παιδιών μας από πολύ τρυφερή ηλικία...Με τους γονείς να "μην έχουν χρόνο και διάθεση" να ασχοληθούν με την διαπαιδαγώγηση των τρυφερών βλασταριών τους...ακόμα με διάφορες άλλες ψυχαναγκαστικές πρακτικές που δρουν μέσα στην οικογένεια...η ύπουλη εισχώρηση στις ψυχές των ανθρώπων που μεγάλώνουν αυτήν την στιγμή είναι ήδη γεγονός και δεν μπορώ να εκτιμήσω αν ήδη η κίνηση της παγκόσμιας στοχοποίησης έναντι στις κοινωνικές δομές που μέχρι χθές ήταν ταμπού, είναι συνδεμένη ΚΑΙ με αυτό.....

nikos είπε...

http://antigoldgreece.wordpress.com/2012/02/14/per-enotita-kilkis/

Ανώνυμος είπε...

"Μαλακια" η πρωτη φωτογραφια, μετα το:"εσε εκκαλω ηρωα". Κανεις, "σωστος", δε βανει σε αντιπαραθεση,ουτε σε μαχη, ουτε σε πολεμο, ουτε, τελικα, σε συγκρουση ενακα τροφης επιχθονια πλασματα διαφορετικου ειδους.
Μονον, ισως, αυτο δυνατον να επιτραπει σε περιπτωσεις κυριαρχιας και οχι αναγκαστικά μεταξυ επιχθονιων.

Ανώνυμος είπε...

Άκου λίγο. Αν είναι μαλακία η Α είναι και η Γ. Εγώ λέω εκεί κολλάει κ ο Β κ ο boot

Μπορεί να υπάρχει επίγνωση κ αισιόδοξη στάση, μπορεί να υπάρχει άνωθεν εμπιστοσύνη σε ανώτερη τάξη, και σοφεία...

αλλά ο αποσυμβολισμός σημείων του μεγάλου σχεδίου με το τετράπτυχο σοφία-μέλλον-ελπίδα-εμπιστοσύνη, πρόσεχε, είναι η ΣΥΝΤΟΜΗ ματιά στο μέλλον, με συνδιασμό σκοτεινών χαρακτηριστικών που δε θα μπω στο κόπο να στα αναφέρω ειδικά

Εν προκειμένω όμως λέω παραπλάνηση. Λέω λέμε ίσως όπως σοφά συ είπας