tag:blogger.com,1999:blog-434722470152803670.post3281294867916453161..comments2024-03-27T08:40:54.148+00:00Comments on ΜΠΟΤΙΛΙΑ ΣΤΟ ΠΕΛΑΓΟΣ: ΣΥΝΕΧΙΣΗ ΤΗΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΣΤΗΝ ΧΡΗΜΑΤΟΠΙΣΤΩΤΙΚΗ ΚΡΙΣΗbotilastopelagoshttp://www.blogger.com/profile/13943161658850133030noreply@blogger.comBlogger16125tag:blogger.com,1999:blog-434722470152803670.post-82318830239672359052009-05-20T00:07:44.017+01:002009-05-20T00:07:44.017+01:00@mnk
Σου ζητάω συγγνώμη που απαντάω με καθυστέρηση...@mnk<br />Σου ζητάω συγγνώμη που απαντάω με καθυστέρηση. <br />Στο θέμα της δημιουργίας του χρήματος σκοπεύω να αναφερθώ στη συνέχιση του θέματος και θα ήθελα να επιβεβαιώσω πρώτα κάποιες πληροφορίες που έχω. Έχει επικρατήσει η περεξήγηση, ότι οι κυριώτεροι θεσμοί ξεκίνησαν από τη δύση. Αυτό μάλλον δεν αληθεύει. Το κύριο ερώτημα - που είναι κατ' εμένα ανοικτό - αφορά την ίδια την αφετηρία των δυνάμεων που κυριάρχησαν στην πορεία στη Δύση.<br />Δηλώνω ειλικρινή άγνοια, αν και κάποια πράγματα αρχίζω να τα υποπτεύομαι. <br />Όσο προσπαθούμε να γνωρίσουμε κάτι καινούριο, τόσο πιο πολύ διαπιστώνουμε τις διαστάσεις της άγνοιάς μας. Το μόνο που διαθέτω είναι μια μικρή, αλλά οργανωμένη βιβλιοθήκη, η περιέργεια να ανοίγω κάποια θέματα και η αφέλειά μου.<br />Η μεγαλύτερη δυσκολία είναι, ότι πάρα πολλά από αυτά που γράφτηκαν, αποσκοπούν στον αποπροσανατολισμό. Όσο αφορά την ίδια την έρευνα, είναι ίσως καλύτερα να γνωρίζουμε αφετηριακά λιγότερα παρά περισσότερα. Οι ειδικοί είναι ίσως περισσότερο βεβαρυμένοι από εμάς που είμαστε σαλτιμπάγκοι της έρευνας. Εάν πιστέψουμε ότι είμαστε ενημερωμένοι, ίσως υπάρχει κίνδυνος να αναπαράγουμε αθέλητα και άκριτα παρανοήσεις. Πιστεύω περισσότερο στον συλλογικό διανοούμενο και στη χαρά της πνευματικής συντροφιάς. Αυτή την αναζήτηση ικανοποιεί διαφορετικά από πριν η επικοινωνία στο διαδίκτυο.<br />Επειδή προσπαθώ να παρέμβω πρακτικά, προσπαθώ να ντύνω τις απόψεις μου με ένα μανδύα (ανύπαρκτης) πολυγνωσίας. Θέλω να ελπίζω όμως ότι δεν ξιπάζομαι, γιατί οι λόγοι είναι πρακτικοί. Αν αποσκοπούμε να φτάσουμε σε κάποια επίγνωση, θα ήταν προτιμώτερο και αποδωτικότερο να τονίζουμε την άγνοιά μας και το πόσο έντεχνα μας έχουν αποκόψει από την πραγματική γνώση. Η γνώση έχει πράγματι απελευθερωτικό χαρακτήρα. Τα ψυχία επίγνωσης στα οποία έφτασα, παρόλο που κατά περιόδους ασχολήθηκα με το διάβασμα, δεν αποκτήθηκαν από βιβλία, αλλά από το ξύλο που έφαγα στην καμπούρα μου. Ίσως η χειρότερη μορφή άγνοιας είναι να νομίζει κάποιος ότι γνωρίζει αρκετά. Η μικρή ενασχόλιση μου με αυτά τα θέματα με έφερε κοντά σε αξιόλογους φίλους και φίλες. Αυτή η σχέση αποτελεί για μένα μια νέα επίγνωση καρδιάς και τη θεωρώ σημαντική. Αυτό που μου δίνει χαρά, είναι ο τρόπος που η σχέση αυτή ενισχύεται μεταξύ πολλών ανθρώπων και όχι μόνο με μένα.<br /><br />Στο θέμα του Γκουρτζίεφ είμαι και γω πολύ μπερδεμένος. Αυτά που γράφονται γι αυτόν επιχειρούν τις περισσότερες φορές να τον φέρουν κοντά στον πνευματικό χώρο της Μπλαβάτσκι. Στην πορεία συνήθησα όμως να τα βλέπω όλα με επιφύλαξη. Από τα βιβλία του Γκουρτζίεφ δεν μπόρεσα να βγάλω άκρη. Προφανώς ο πυρήνας της διδασκαλίας του πρέπει να ήταν προφορικός. Το ερώτημα είναι τελικά, που διαφέρει ένας μύστης από ένα αποκρυφιστή; Τι θέτει σε κίνηση στον μυούμενο ο ένας και τι ο άλλος; Δεν θέλω να δηλώσω πλήρη έγνοια στο θέμα, αλλά απέχω πολύ από να μπορώ να απαντήσω το ερώτημα με ακρίβεια. Σε αυτή τη φάση είναι σημαντικότερο ίσως να θέτουμε ερωτήματα, από το να μπορούμε να τα απαντάμε. Ζητώ συγγνώμη εάν στις αναρτήσεις μελλοντικά ακολουθήσω πάλι ένα ύφος που αφήνει να διαφαίνονται άλλα. Δυστυχώς εθιστήκαμε να επιζητάμε βεβαιότητες. Ωραία ενδύματα. Η αλήθεια όμως είναι γυμνή. Και μας σοκάρει. Η συνάντηση με την αλήθεια προϋποθέτει εξαγνισμό. Μια τακτική καθαρμών πριν την μύηση, που την έχουμε ξεχάσει. Οι καθαρμοί δεν αφορούν πάντοτε αποχή από κάποια πράγματα. Συχνά είναι δοκιμασίες.Μποτίλια στο πέλαγοςnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-434722470152803670.post-14424786779231025672009-05-17T16:50:00.000+01:002009-05-17T16:50:00.000+01:00Όταν μαρσάρεις, είμαστε πολλοί αυτοί που χαιρόμαστ...Όταν μαρσάρεις, είμαστε πολλοί αυτοί που χαιρόμαστε. :)<br /><br />Ώστε απ΄την Κίνα, ε;<br />Κοίτα κάτι πράματα!<br />Αυτή είναι δηλαδή η παλιώτερη αναφορά επιταγών, απ΄ ο,τι ξέρεις.<br />Από πότε να είναι αυτό;<br />Έχεις ιδέα;<br /><br />Αυτός ο Γκουρτζίεφ, δεν μπορώ να καταλήξω σε συμπέρασμα, τι ακριβώς υπηρετούσε και τι ακριβώς αναπαρήγαγε.<br /><br />Βλέπεις, έχω πολλά αναπάντητα ερωτήματα κι εσύ πολλές γνώσεις (που τις μοιράζεις δωρεάν). <br />Προσπαθώ, λοιπόν, να σ΄εκμεταλλευτώ. :)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-434722470152803670.post-81845308066235462262009-05-17T14:52:00.000+01:002009-05-17T14:52:00.000+01:00@mnk
Σε ευχαριστώ για την έκφραση εκτίμησης. Αν πρ...@mnk<br />Σε ευχαριστώ για την έκφραση εκτίμησης. Αν πρόσεξες, από τότε που την πρωτοέκφρασες, μαρσάρω, γιατί και οι παλιοί χρειαζόμαστε ενθάρρυνση (χρειάστηκα ερκετό χρόνο σ' αυτό το μπλογκ για να πάρω τον εαυτό μου κάπως στα σοβαρά).<br />Το θέμα των τραπεζογραμματίων είναι πράγματι πολύπλοκο. Η πιστοποίηση του cash (ο όρος προέρχεται από τα Κινέζικα μεταλλικά νομίσματα) γινόταν απάνω σε επιταγές από δέρμα ελάφου στην Κίνα, πολύ παλαιότερα.<br />Το βιβλίο του Ράνσιμαν είναι αυτό που αναφέρεις.<br />Η διαφύλαξη και η καλλιέργεια της γνώσης γίνεται και σήμερα, όπως στην πτωτόγονη εποχή, από σαμάνους. Μόνο που σήμερα φέρουν κάποιους ακαδημαϊκούς τίτλους. Αλλά όπως ισχυρίστηκε ο Γκούρτζιεφ "η γνώση είναι πεπερασμένη" και δεν μπορούν να την μοιράζονται με τον καθένα. Κατά τα άλλα υπάρχει "δωρεάν παιδεία", τουτέστιν τζάμπα αποβλάκωση.Μποτίλια στο πέλαγοςnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-434722470152803670.post-42096888724555172222009-05-17T12:22:00.000+01:002009-05-17T12:22:00.000+01:00Είχα την εντύπωση πως το παιχνίδι με τα τραπεζογρα...Είχα την εντύπωση πως το παιχνίδι με τα τραπεζογραμμάτια ξεκίνησε γύρω στο 1100, δηλαδή περίπου έναν αιώνα πριν το 1204. Μπορεί και να κάνω λάθος, οι γνώσεις μου στο θέμα είναι τελείως αποσπασματικές. <br /><br />Ποιο βιβλίο του Ράνσιμαν εννοείς; <br />Την "ιστορία των σταυροφοριών";<br /><br />Μ΄αρέσουν τα θέματα που καταπιάνεσαι, αλλά και ο τρόπος που τα διαπραγματεύεσαι.<br />Είναι όλα καυτές πατάτες, που οι πραγματιστές προτιμούν να τ΄αγνοούν, σαν να μην υπάρχουν, ενώ οι περισσότεροι, που ασχολούνται μ΄αυτά, τα παραγεμίζουν με μύθους, ιστορίες για αγρίους και <B>παραπληροφόρηση</B>!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-434722470152803670.post-2415011962409049282009-05-17T11:17:00.000+01:002009-05-17T11:17:00.000+01:00@mnk
Δεν είμαι σε θέση να απαντήσω στο θέμα που θ...@mnk<br /><br />Δεν είμαι σε θέση να απαντήσω στο θέμα που θέτεις ολοκληρωμένα. Αυτό όμως με απασχολεί προς στιγμήν συγκεκριμένα, γιατί αποτελεί τη συνέχεια αυτής της ανάρτησης και σκοπεύω να κάνω αναφορά στο άμεσο μέλλον. Θα προηγηθεί όμως μια αναφορά στους Νεότουρκους καθώς και η συνέχιση του οικολογικού θέματος, λόγω επικαιρότητος, αλλά και γιατί χρειάζομαι καποιο χρόνο για να επεξεργαστώ τη βιβλιογραφία που έχω παραθέσει.<br />Το πρόβλημα είναι, ότι τα περισσότερα βιβλία που αναφέρονται στους Ναίτες ασχολούνται κύρια με το μυϊτικό ζήτημα. Έπεσε κάποτε στα χέρια μου η πρώτη ολοκληρωμένη μελέτη για το θέμα (αυτά τα βιβλία δεν δίνονται πια από τις βιβλιοθήκες) που εκδόθηκε περίπου το 1780. Αυτό το βιβλίο, όπως ήταν φυσικό, δημιούργησε σχολή και αποτέλεσε όχι μόνο βάση, αλλά καθόρισε και την οπτική όσων ακολούθησαν. Γι αυτό πιστεύω ότι η παρακολούθηση της συνολίκής ιστορικής εξέλιξης από την αρχαιότητα, μπορεί να οδηγήσει σε νέους δρόμους.<br />Το πιθανότερο είναι ότι χρυσός που δημιούργησαν οι Ναΐτες τις τράπεζες, να προέρχεται από την άλωση της Κωνσταντινουπόλεως από τους Σταυροφόρους το 1204. Αυτή η πληροφορία χρειάζεται όμως περεταίρω επιβεβαίωση.<br />Αναμφίβολα το βιβλίο του Ράνσιμαν είναι το πρώτο που πρέπει να μελετηθεί.Μποτίλια στο πέλαγοςnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-434722470152803670.post-10454717108310609852009-05-17T09:55:00.000+01:002009-05-17T09:55:00.000+01:00Το έχω διαβάσει αυτό το άρθρο, νόμιζα πως αναφέρεσ...Το έχω διαβάσει αυτό το άρθρο, νόμιζα πως αναφέρεσαι σε κάποιο που μου είχε διαφύγει. :)<br /><br />Το θέμα είναι:<br /> από που προέκυψαν οι γνώσεις των Ναϊτών, που τους ώθησαν στην ίδρυση τραπεζών, κι από πόσο παλιά προέρχονται αυτές, με τι κεφάλαιο ξεκίνησαν, πως εκ του μηδενός ξαφνικά γιγαντώθηκαν;<br /><br />Υπάρχουν στοιχεία γι΄αυτές τις απορίες;Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-434722470152803670.post-21502064336847519302009-05-17T00:22:00.000+01:002009-05-17T00:22:00.000+01:00@mnk
Το λινκ είναι:
http://bostopel.blogspot.com/2...@mnk<br />Το λινκ είναι:<br />http://bostopel.blogspot.com/2008/12/blog-post_2753.html<br /><br />Οι διαπίστωση που κάνεις σχετικά με τον Διαφωτισμό είναι πολύ σημαντική. Σκοπεύω στο άμεσο μέλλον να προσπαθήσω να εμβαθύνω κατά το δυνατόν μια τέτοια συζήτηση.<br />Όπως διαπιστώνεις η ίδρυση των τραπεζών ανάγεται στους Ναϊτες. Επειδή όμως οι γνώσεις που έχουν κυριαρχήσει γύρω από αυτή την θεματολογία είναι από χρονική σκοπιά αποσμασματικές, χρειάζεται νομίζω μια αποκατάσταση της ιστορικής ροής. Υπάρχει αρκετό υλικό, που χρειάζεται όμως επεξεργασία.Μποτίλια στο πέλαγοςnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-434722470152803670.post-57589150124700195192009-05-16T14:23:00.000+01:002009-05-16T14:23:00.000+01:00Πολύ καίρια και απαραίτητη η διευκρίνηση για την Μ...Πολύ καίρια και απαραίτητη η διευκρίνηση για την ΜΗ αθεΐα των "ορθολογιστών" διαφωτιστάδων.<br />Μάλλον ο ορθολογισμός ήταν για το πόπολο, που έπρεπε ν΄απογυμνωθεί από κάθε πνευματική πρόσβαση, ενώ οι μυημένοι διατηρούσαν για τον εαυτό τους το μονοπώλιο πρόσβασης στα δημιουργικά πεδία.<br />Κούνια που τους κούναγε!<br /><br />Στην δημιουργία του χρηματοπιστωτικού δεν ήταν ανακατεμένοι και οι Ναΐτες; <br /><br />Μπορείς, σε παρακαλώ, να βάλεις το λινκ για το άρθρο σχετικά με τους απογόνους των Φαρισαίων, να μην ψάχνω όλο το μπλογκ;Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-434722470152803670.post-34389645902838410332009-05-15T20:21:00.000+01:002009-05-15T20:21:00.000+01:00[Μιλάμε για ταχύτατη εξυπηρέτηση...]
Το είχε στε...[Μιλάμε για ταχύτατη εξυπηρέτηση...]<br /><br /><br />Το είχε στείλει ο Προφήτης νωρίτερα...<br /><br />Τώρα το έχω διπλό!OrbitalDecayhttps://www.blogger.com/profile/05826566708594422805noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-434722470152803670.post-89838780693337221312009-05-15T20:11:00.000+01:002009-05-15T20:11:00.000+01:00@ Διονύση,
Ηδη κατέβηκε!@ Διονύση,<br /><br />Ηδη κατέβηκε!OrbitalDecayhttps://www.blogger.com/profile/05826566708594422805noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-434722470152803670.post-58900531272324954042009-05-14T23:13:00.000+01:002009-05-14T23:13:00.000+01:00@Προφήτης
Ευχαριστώ για την τιμή της επίσκεψης και...@Προφήτης<br />Ευχαριστώ για την τιμή της επίσκεψης και την υπόδειξη του βιβλίου του Sombart.<br />Το βιβλίο αυτό το διάβασα πριν είκοσι περίπου χρόνια. Είναι πράγματι ενδιαφέρον, αλλά κινείται στην σφαίρα της οικονομικής φαινομενολογίας - παρέχοντας πολύτιμα στοιχεία - χωρίς να εμβαθύνει.<br />Αποτελεί νομίζω αδυναμία της ανάλυσης του Γιανναρά η ταύτιση ανθρωπολογικών και οντολογικών δεδομένων, ενώ πρόκειται για τελείως διαφορετικά επίπεδα. Αυτή η αδυναμία χαρακτηρίζει και το σύνολο της θεωρίας του γενικά. Σε αυτό το θέμα σκοπεύω να κάνω αναφορά στην προσεχή ανάρτηση.<br />Ο Sombart κινείται στον χώρο της ανθρωπολογίας. Κατά την άποψή μου η ποιότητα του κεφαλαιοκρατικού φαινομένου έχει πιο βαθιές - οντολογικές - ρίζες.Μποτίλια στο πέλαγοςnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-434722470152803670.post-38563382471483023052009-05-14T23:04:00.000+01:002009-05-14T23:04:00.000+01:00@OrbitalDecay
Το βιβλίο του Sombart μπορείς να το...@OrbitalDecay<br /><br />Το βιβλίο του Sombart μπορείς να το κατεβάσεις στη διεύθυνση:<br /><br />http://www.scribd.com/doc/6206166/The-Jews-Modern-Capitalism-SombartΜποτίλια στο πέλαγοςnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-434722470152803670.post-81948369775613715662009-05-13T14:46:00.000+01:002009-05-13T14:46:00.000+01:00@ Προφήτη,
Στείλτο σε μένα στο orbitaldecay@in.gr...@ Προφήτη,<br /><br />Στείλτο σε μένα στο orbitaldecay@in.gr<br />να του ρίξω ένα βλέφαρο...<br /><br />Άν είναι κάτω απο 10 ΜΒ θα το πάρει.<br /><br />Ευχαριστώ εκ των προτέρων!OrbitalDecayhttps://www.blogger.com/profile/05826566708594422805noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-434722470152803670.post-3507528110871074382009-05-12T23:57:00.000+01:002009-05-12T23:57:00.000+01:00Το βιβλίο που αναφέρω, τελικά, είναι είναι αυτό πο...Το βιβλίο που αναφέρω, τελικά, είναι είναι αυτό που αναφέρεται στην ανάρτηση.<br />Η διαφορά μεταξύ αγγλικής - γερμανικής μετάφρασης δημιούργησε προς στιγμήν παρανόηση.<br /><br />ΠροφήτηςAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-434722470152803670.post-72711887666430512852009-05-12T23:16:00.000+01:002009-05-12T23:16:00.000+01:00Μποτίλια, υπάρχει ένα εξαιρετικό βιβλίο "The Jews ...Μποτίλια, υπάρχει ένα εξαιρετικό βιβλίο "The Jews and<br />Modern Capitalism" του Werner Sombart, πρώτη έκδοση 1911. Περίπου σύγχρονο του αρχέτυπου "Προτεσταντική Ηθική και.." του Max Weber.<br />Ουσιαστικά αναλύει πως οι προτεστάντες, που διαμόρφωσαν την πορεία του καπιταλισμού, είχαν επηρεαστεί και ακολουθήσει εβραϊκές αξίες!<br />Στο παρελθόν, οι άνθρωποι δεν φοβόντουσαν να μιλήσουν για Εβραίους και ό,τι τους χαρακτήριζε.<br />Έχω το βιβλίο σε αγγλικό e-book. <br />Θα στο στείλω στο mail, πιστεύω να περάσει. Εσύ, στη Γερμανία, ίσως το βρεις στα Γερμανικά.<br /><br />ΠροφήτηςAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-434722470152803670.post-5211694479175827262009-05-10T22:59:00.000+01:002009-05-10T22:59:00.000+01:00Ενδιαφέρουσα ανάρτησηΕνδιαφέρουσα ανάρτησηandreashttps://www.blogger.com/profile/07383939903442530998noreply@blogger.com