tag:blogger.com,1999:blog-434722470152803670.post6833450577281901708..comments2024-03-27T08:40:54.148+00:00Comments on ΜΠΟΤΙΛΙΑ ΣΤΟ ΠΕΛΑΓΟΣ: ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΕΞΟΔΟΣ;botilastopelagoshttp://www.blogger.com/profile/13943161658850133030noreply@blogger.comBlogger9125tag:blogger.com,1999:blog-434722470152803670.post-43538449692390579022009-06-16T00:38:11.191+01:002009-06-16T00:38:11.191+01:00@ OrbitalDecay
Τον Γιοσίτο φυσικά.
Είμαι παραδ...@ OrbitalDecay<br />Τον Γιοσίτο φυσικά. <br /> Είμαι παραδοσιακός τύπος. ;-)<br /><br />@ Πελαγοφύαλε, <br />μπορείς να χρησιμοποιήσεις κάποιας μορφής αυτόματη διόρθωση, στο word ή σαν add-on του Firefox. <br />Είχα κι εγώ μεγάλο πρόβλημα, καθώς είχα παρατήσει από χρόνια το γράψιμο, και με το μονοτονικό αποσυναρμολογήθηκαν τα πάντα μέσα στο κεφάλι μου. Όμως το add-on του Firefox είναι σαν ιδιαίτερο μάθημα ορθογραφίας, έχεις πάντα τον δάσκαλο δίπλα σου. Εκτός του ότι τα κείμενά μου δεν βγάζουν πια μάτι, έχω ξαναθυμηθεί και πολλά κι έχω βελτιωθεί αισθητά.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-434722470152803670.post-47458735309487529202009-06-15T21:22:01.768+01:002009-06-15T21:22:01.768+01:00Εντυπωσιάζει τον μέσο αναγνώστη
η ευκολία με την ο...Εντυπωσιάζει τον μέσο αναγνώστη<br />η ευκολία με την οποία πραγματεύεσαι θέματα<br />[ιστορικά-θρησκειολογικά-φιλοσοφικά]<br />για τα οποία πολύ λίγοι άνθρωποι έχουν<br />πραγματικές γνώσεις -όχι μόνο ουσίας-<br />αλλά και ίδια την επίγνωση<br /> οτι υπάρχουν τέτοια πεδία αναζήτησης ιδεών-απόψεων [άρα "γνώσεων"]<br /> [όπως και όψεις της ιστορικής πραγματικότητας ]<br />στους τομείς του μυστικιστικού αλλά και<br /> υπαρξιακού φιλοσοφικού στοχασμού.<br /><br />Μπορώ να πώ , πως σε τομείς στους οποίους έχω ελάχιστες γνώσεις<br />-παρεμφερείς όμως με αυτούς που γνωρίζω καλά-<br /> με εντυπωσιάζεις <br />με την ευρύτητα των γνωστικών σου πεδίων,<br />όπως τον μέσο αδαή αναγνώστη...<br />Είσαι πολύ καλός τελικά!<br />Και εις ανώτερα!<br /><br />__________________________<br />*******<br />Το γνώσεων στην όγδοη σειρά σε εισαγωγικά, επειδή οι περισσότερες<br />από τις σημερινές βεβαιότητές μας,<br />θα αναθεωρηθούν μελλοντικά<br />όπως το Νευτώνιο σύστημα,<br />από αυτό που μας γνώρισε ο Αινστάιν.OrbitalDecayhttps://www.blogger.com/profile/05826566708594422805noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-434722470152803670.post-92041950588191566542009-06-15T18:59:28.992+01:002009-06-15T18:59:28.992+01:00@OrbitalDecay
Αγαπητέ φίλε σε ευχαριστώ εγκάρδια γ...@OrbitalDecay<br />Αγαπητέ φίλε σε ευχαριστώ εγκάρδια για τις γόνιμες υποδείξεις στο θέμα της ορθογραφίας, στο οποίο είμαι τελείως σκράπας.<br />Λεξικά έχω ενδιάμεσα προμηθευτεί. Η ορθογραφία είναι όμως και παραστάσεις. Λόγω απουσίας 36 ετών από την Ελλάδα και με μια επαγγελματική ασχολία που βγάζει τον εγκέφαλο εκτός μάχης, γιατί πρέπει καθημερινά να αντιμετωπίζω πληθώρα κατασκευαστικών προβλημάτων, που συνεπάγονται ευθύνες και αυτό για αμοιβές που έχουν συμπιεστεί δραματικά μέσα στην κρίση, έχω χάσει αυγά και καλάθια. Το πρόβλημα προέρχεται από την λάθος εντύπωση, όταν νομίζω ότι ξέρω πως γράφεται μια λέξη, με αποτέλεσμα να μην κοιτάω στο λεξικό. Αρκετά λάθη προέρχοται και από αφηρημάδα, γιατί το μυαλό μου έχει γίνει νερό. Φυσικά κατανοώ το πρόβλημα - που μου θέτουν εξάλλου συχνά με καλή διάθεση - και θα προσπαθήσω περισσότερο.<br />Πριν μπω στο διαδίκτυο έγραφα πολύ σπάνια Ελληνικά. Με την γλωσσική επαναδραστηριοποίηση στην γραφή είναι σαν να βρίσκομαι κατά αναλογία στην δευτέρα δημοτικού.<br />Πριν φύγω από την Ελλάδα, έγγραφα χωρίς λάθη. Στην πορεία... ξέπεσα.<br />Η συμπάθειά των φίλων είναι η καλύτερη προϋπόθεση για να προσπαθήσω περισσότερο. Δυστυχώς όμως έχω δρόμο ακόμη μπροστά μου. <br /><br />Όσο αφορά τη σχέση Σωκράτους και Αλκιβιάδη κατ΄ ουδένα τρόπο είχε αυτή σαρκικό περιεχόμενο. Εδώ πρόκειται για τον έρωτα δασκάλου και μαθητού, δηλαδή μυητού και μυουμένου, που γίνεται πολύ δύσκολα κατανοητός στην εποχή μας, που διέπεται από τον ατομισμό.<br />Η εμβάθυνση στο θέμα απαιτεί πραγματεία. Επειδή όμως έτυχε στην πορεία της διαδικτυακής αναζήτησης να ανοίξουν εδώ πολλά θέματα, πρέπει να τα κινήσουμε με υπομονή και στο μέτρο που η βιοπάλη καθιστά δυνατό.Μποτίλια στο πέλαγοςnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-434722470152803670.post-41035422178672964712009-06-15T18:35:05.253+01:002009-06-15T18:35:05.253+01:00@2mnka
Το θέμα που έθεσες είναι νομίζω πολύ σημαντ...@2mnka<br />Το θέμα που έθεσες είναι νομίζω πολύ σημαντικό. Τα κείμενα που έχουν Αιγυπτιακή προέλευση και επηρέασαν τις εξελίξεις στη Δύση προέρχονται κύρια από την Ελληνιστική περίοδο και έχουν από θρησκειολογικής πλευράς συγκρητικό χαρακτήρα. Κύρια πρόκειται για τα λεγόμενα "Ερμητικά" κείμενα. Εκεί υπάρχει πράγματι αναγκαιότητα να διαχωριστούν αυτά που διαπνέονται από το Ελληνικό Πνεύμα από αυτά που το αντιστρατεύονται. Νομίζω ότι αυτά τα κείμενα, παρ' όλο που κατατάσσονται όλα στο Corpus Hermetikum, έχουν μεγάλες διαφορές πνεύματος μεταξύ τους. Το περιεχόμενο του "Ερμή του Τρισμέγιστου" έχει τελείως άλλες καταβολές από τον "Ασκληπιό" ή τον "Ποιμάνδρη", που ασχολείται με κατασκευή ειδώλων (εμφύσιση δηλαδή πνεύματος μέσα στο γλυπτό).<br />Η μετάφραση στα λατινικά αυτών των κειμένων, από τον Pico de la Mirandola έπαιξε αποφασιστικό ρόλο στην ανάπτυξη της Αναγέννησης. Και μια εμπεριστατωμένη αξιολόγηση της Αναγέννησης αποτελεί θέμα ζωτικής σημασίας.<br />Ο Κρόουλυ (και κύρια κάποιοι αποκρυφιστές που προηγήθηκαν) στηρίχτηκαν στους λεγόμενους "Μαγικούς Παπύρους", κυριότερος των οποίων είναι το "Αβρασάξ" (Abrasax) το οποίο περιέχει βασικά δαιμονικές επικλείσεις.<br />Αυτά τα θέματα - οι βασικές μελέτες γύρω από τα οποία σταματάνε γύρω στο 1925 - είναι απαραίτητο να απασχολήσουν την έρευνα, διότι αποτελούν άμεσα ή έμμεσα δεδομένα που μας επηρεάζουν. Από παλιότερα τα έχω αξιολογήσει ως θέματα - κλειδιά και σκοπεύω να τεθούν και εδώ.Μποτίλια στο πέλαγοςnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-434722470152803670.post-6512999425313769832009-06-15T17:36:12.751+01:002009-06-15T17:36:12.751+01:00@ 2mnka
Τον Χιροχίτο, ή τον Ακιχίτο?
@ Διονύση,
...@ 2mnka<br /><br />Τον Χιροχίτο, ή τον Ακιχίτο?<br /><br />@ Διονύση,<br /><br />Επειδή έμεινα με την απορία,<br />πως το εννοεί ο Σωκράτης αυτό με τον εραστή?<br />[Όπως και να το εννοεί, δεν έχω κανένα πρόβλημα]<br /><br />Απλά για να κατανοήσω καλύτερα το πως το θέτει...<br /><br />_____________________________<br /><br />Όπως βλέπω, το μπλόγκ σου υποστηρίζει<br />την δυνατότητα διαγραφής σχολίων απο τον συγγραφέα τους.<br />Στην ουσία, έτσι μπορεί κάποιος να <br />επεξεργαστεί τα σχόλιά του.<br />Ενδιαφέρον...<br />[Όπως βλέπεις, ήδη το εφάρμοσα!]<br />------------------------------------<br />[Ά ναι, το κάλλος γράφεται με δύο λάμδα]<br /><br />Πρέπει οπωσδήποτε να προμηθευτείς λεξικό<br />[για τις λέξεις που δεν τις θυμάσαι]<br />αλλιώς τέτοια μικρά λαθάκια,<br />θα καταστρέφουν την αισθητική του κειμένου...<br /><br />Κάντο, για τους αναγνώστες σου!OrbitalDecayhttps://www.blogger.com/profile/05826566708594422805noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-434722470152803670.post-62691313015324657822009-06-15T13:55:51.150+01:002009-06-15T13:55:51.150+01:00Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.OrbitalDecayhttps://www.blogger.com/profile/05826566708594422805noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-434722470152803670.post-62292597067563139422009-06-15T13:07:46.390+01:002009-06-15T13:07:46.390+01:00Σωστό αυτό.
Τον Αλκιβιάδη τον χτύπησαν, όπως και ...Σωστό αυτό. <br />Τον Αλκιβιάδη τον χτύπησαν, όπως και τον δάσκαλό του, αλλά λέω για κάποιους πολύ μεταγενέστερους, ανοιχτομάτηδες "πεφωτισμένους".<br />Το να εξοντώσουμε τον αντίπαλο, καθόλου δεν μας εμποδίζει να χρησιμοποιήσουμε τις απόψεις του διαστρεβλωμένες, για να παροδηγήσουμε τους αφελείς. Ίσα-ίσα, αυτό είναι διπλή νίκη!<br /><br />Κι αν λάβεις υπ΄οψιν σου, την τοπική και χρονική (άρα πολιτιστική) απόσταση που μεσολαβεί, οι οργιάζοντες του Μεσαίωνα και της Αναγέννησης, λίγα κοινά είχαν με τους αντίστοιχους της κλασσικής Ελλάδας, αν και πολύ θα ήθελαν ν΄αποτελούν τους άμεσους διαδόχους τους. Μάλλον κακέκτυπά τους ήταν. Δηλαδη τα κακέκτυπα των κακέκτυπων.<br /><br />Κάτι ανάλογο συνέβη και σχετικά πρόσφατα (σε ιστορικό χρόνο) με τον Κρόουλι, που ισχυρίστηκε πως αναβίωσε την αιγυπτιακή θρησκεία και οι οπαδοί του ακμάζουν ποικιλοτρόπως μέχρι σήμερα. Οι -<i>με συγχωρείς για την έκφραση, αλλά αυτή ταιριάζει</i>- παπαριές του Κρόουλι έχουν τόση σχέση με την αιγυπτιακή θρησκεία, όση έχω εγώ με τον αυτοκράτορα της Ιαπωνίας.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-434722470152803670.post-72184764016457142892009-06-15T10:11:46.380+01:002009-06-15T10:11:46.380+01:00@2mnka
Νομίζω ότι τα τελετουργικά που εφάρμοσαν κα...@2mnka<br />Νομίζω ότι τα τελετουργικά που εφάρμοσαν και εφαρμόζουν οι βάρβαροι στα πλαίσια της εξουσίας (και όχι μόνο) δεν είναι εμπνευσμένα από τον Πλάτωνα, αλλά από μια αλλοτρίωση της χθόνιας λατρείας. Τον Αλκιβιάδη χτύπησαν οι "εταιρείες" με τους Οργεόνες, τουλάχιστον στην περίτωση του γκρεμίσματος των Ερμών Κεφαλών, που έντεχνα του απέδωσαν, πριν την Σικελική εξτρατεία.Μποτίλια στο πέλαγοςnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-434722470152803670.post-47195796904252102102009-06-14T22:32:21.806+01:002009-06-14T22:32:21.806+01:00Πολύ δυνατό κείμενο.
Αυτά, περί Σωκράτη κι Αλκιβι...Πολύ δυνατό κείμενο.<br /><br />Αυτά, περί Σωκράτη κι Αλκιβιάδη, διάβασαν, το Μεσαίωνα, κάποιοι άξεστοι μειξοβάρβαροι Ευρωπαίοι, κι άρχισαν τους τελετουργικούς πειραματισμούς, περιμένοντας ν΄ανοίξει το... μάτι τους και να γίνουν "ηγέτες"!Anonymousnoreply@blogger.com